۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۴۷۲۲
رییس هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا:

واحدهای درسی متناسب با آموزه‌های رضوی در برنامه درسی دانشگاه‌ها گنجانده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا گفت: واحدهای درسی متناسب با آموزه های رضوی در برنامه درسی دانشگاه ها گنجانده شود.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری رییس هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا شب گذشته سوم آذر در بخش دانشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا در مشهد بیان داشت: امام رضا علیه السلام ملقب به عالم آل الله هستند به همین دلیل از چند سال پیش تا به امروز هدف گیری هیأت علمی برنامه های جامع بنیاد امام رضا علیه السلام به سمت افزایش کیفی و کمی این برنامه بوده است.

 

وی ضمن بیان این موضوع که آنچه که امروز شاهد آن هستیم یک نمونه از نمونه هایی است که حضرت حق بر ما ارزانی داشته است خاطرنشان کرد: ظرفیت بالای معارف اهل بیت مسأله ای نیست که با برگزاری چند همایش به آن بسنده کرد و چنانچه تنها با برگزاری همایش در این رابطه اکتفا کنیم ظلم کرده ایم.

 

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به این که ما حائز مشورت و استفاده از تمامی ایده ها در تمامی سطوح هستیم، گفت: انتظار ما این است که جشنواره های آینده متناسب با برنامه های جمهوری اسلامی ایران متناسب با برنامه های بالا دستی و متناسب با عالم بودن حضرت رضا علیه السلام برگزار شود.

 

رییس هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام به ارائه سه پیشنهاد برای ارتقای کمی و کیفی برنامه های این جشنواره پرداخت و گفت: باید برای جشنواره های بعدی و خاصه در بخش دانشجویی شعاری را انتخاب کنیم.

 

وی ادامه داد: همچنین جهت دوری از موازی کاری موضوعی واحد را برگزینیم و به بررسی محتوایی آن بپردازیم و پیشنهاد سوم این که با توجه به ضعف های جدی که در بخش شناخت ایده و معارف رضوی در دانشگاه های کشور وجود دارد پیشنهاد می کنم یکی دو واحد درسی متناسب با آموزه های رضوی در برنامه درسی دانشگاه ها گنجانده شود.

 

حضور 16 دانشگاه از سراسر کشور

علی یوسفی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی در ادامه با اشاره به این که شانزده دانشگاه از سراسر کشور در این دوره از جشنواره حضور داشته اند، گفت: جای خوشحالی است که دانشگاه های مختلف بیش از گذشته در جشنواره سیزدهم حضور پررنگی داشته اند و این امر نشان از این دارد که دانشگاه ها توانسته اند نقش خود را در شناخت و معرفی سیره اهل بیت علیهم السلام تا حدودی انجام دهند.

 

وی با بیان این که دانشگاه های مختلف هر کدام سهمی در این جشنواره داشته اند تصریح کرد: دانشگاه فردوسی مشهد نیز به صورت دو سالانه همایش علمی پژوهشی سیره رضوی را برگزار می کند که سال آینده همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام سومین همایش علمی پژوهشی سیره رضوی در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان این دوره جشنواره تقدیر و تشکر به عمل آمد./934/202/ب1

ارسال نظرات