۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۰۷۰۵۳
امام جمعه پلدختر:

پیامبر بهترین الگو برای معرفی ارزش ها و فضایل اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که پیامبر بهترین الگو برای معرفی ارزش ها و فضایل اخلاقی است، گفت: پیروی از عمل، رفتار، گفتار و عملکرد پیامبر گرامی اسلام موجب سعادت انسان می شود.
رحلت پيامبر اکرم(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، بعدازظهر امروز، در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: پیامبر اعظم (ص) الگویی به منظور معرفی ارزش ها و فضایل اخلاقی است.


وی با بیان این که تربیت و هدایت انسان ها بزرگترین معجزه هستی است، افزود: برای رسیدن به کمال و سعادت باید بزرگان دین را الگو قرار داد.


حجت الاسلام سوری با تأکید بر ضرورت شناخت سیره و سنت پیامبر(ص) عنوان داشت: شناخت پیامبر(ص) دانستن تاریخ تولد و رحلت پیامبر اکرم(ص) نیست.


وی در ادامه تصریح کرد: شناخت نوع رفتار پیامبر اسلام با دوست و دشمن خویش، موجب شناخت ایشان می شود.


امام جمعه پلدختر  با بیان این که پیامبر(ص) آیینی را به مردم هدیه دادند که سرلوحه آن اخلاق مداری است، اظهار داشت: باید سیره، سنت و روش پیامبر گرامی اسلام را شناخت تا بتوان در زندگی گام های استواری برداشت.


وی از حضرت محمد(ص) به عنوان اسوه مردم یاد کرد و گفت: پیروی از عمل، رفتار، گفتار و عملکرد پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگو موجب سعادت انسان می شود.


دشمنان اسلام به دنبال نابودی تفکر پیامبر هستند
حجت الاسلام سوری با اشاره به دسیسه های دشمن در عرصه فرهنگی و جبهه جنگ نرم خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال نابودی تفکر پیامبر(ص) است.


وی با تأکید بر هوشیاری نسبت به دسیسه های فرهنگی دشمن عنوان کرد: شناخت سیره و سنت پیامبر(ص) بهترین راه مقابله با دسیسه های دشمن است.


امام جمعه پلدختر با بیان این که وحدت جامعه اسلامی از برکات وجودی پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: وحدت و الفت مسلمانان رمز پیروزی پیامبر(ص) بر دشمنان بود.


وی با تأکید بر تبیین سیره پیامبر اسلام(ص) بین نسل جوان ادامه داد: مشکلات جامعه امروز به خاطر دوری از سبک زندگی پیامبر(ص) است.


حجت الاسلام سوری با اشاره به این که شخصیت حضرت محمد(ص) آنچنان که باید و شاید برای مسلمانان شناخته نشده است، گفت: آشنا کردن نسل جدید با گفتار، کردار و منش پیامبر اعظم (ص) از وظایف همه مسلمانان است./9459/202/ب2

ارسال نظرات