۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۰۷۲۶۲
آیت الله علم الهدی در حرم رضوی:

برخی مدعیان پیروی از خط امام دست نیاز به سوی آمریکا دراز کرده اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: حاصل عزاداری این دوماه محرم و صفر باید به عرصه سیاسی زندگانی ما ورود پیدا کند که زمان انتخابات حواستان باشد زاویه داران با ولی فقیه در این نظام ولایی قدرت نگیرند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، همزمان با ظهر سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) در جمع زائران و مجاوران عزادار حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره) به بیان بخشی از زندگی سیاسی اجتماعی امام هشتم(ع) پرداخت و با تأکید بر این که حاصل امام رضادوستی باید بصیرت افزایی برای ما باشد، بیان کرد: در این کشور عده ای از امام دفاع می کنند و مدعی پیروی از خط امام هستند اما از طرفی نسبت به شعار «مرگ بر آمریکا» معترض هستند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عشق به امام رضا(ع) باید بینش امام رضایی در ما ایجاد کند، فتنه شناس و دشمن شناس شویم و نسبت به جریان های گوناگون جامعه آگاه و مطلع باشیم.

 

وی افزود: توطئه های امروز دشمن همان توطئه های شیطانی دوره امام هشتم است که وجود اقدس امام رضا(ع) با رشادت تمام مقابل آن توطئه ایستادگی و فتنه را خاک کردند اما در بین مردم با بصیرت ما این فتنه ها کارساز نیست

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز عده ای از سویی برای حل مشکلات اقتصادی تمنای دست درازی به طرف آمریکا دارند و از طرفی خود را مدعی پیروی امام امت می دانند.

 

وی تصریح کرد: مردم در تحلیل سیره سیاسی اهل بیت(ع) با هرنوع فتنه این چنینی آشنا شده شدند که به اسم دادن خلافت به حضرت علی بن موسی رضا(ع) مسیر کشتن ایشان را فراهم کردند، به نام خط امام مسیر انقراض این خط و براندازی انقلاب امام رضا(ع) را رفتند.

 

بصیرت؛ حاصل تحلیل سیاست اهل بیت است

آیت الله علم الهدی با بیان این که مردم امام رضا شناسند و با این توطئه ها آشنا هستند، اظهار کرد: سر این مردم که بصیرت شان حاصل تحلیل سیره سیاسی اهل بیت(ع) است کلاه نمی رود و کسی قادر به فریب دادن و گول زدن این مردم نیست.

 

وی متذکر شد: دستگاه های استکباری و عوامل استکبارزده غربی داخلی بدانند این توطئه ها و فتنه ها در میان این مردم دیگر کارساز نمی شود.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: عشق به امام رضا باید پرده از جلوی چشم ما کنار بزند، امام رضا دوستی ما باید سر خط امام بیاورد آن گاه حضرت ثامن الحجج(ع) این محبت و دوستی را می پذیرند که در خط امام هشتم(ع) قرار بگیریم.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: مأمون برای فریب مردم خود را شیعه ائمه اطهار(ع) معرفی کرد و عرضه داست که این شیعه گری از پدرم هارون آموختم و پدرم هارون نیز شیعه بوده است، اما چطور می توان باور کرد هارون موسی بن جعفر کش و مأمون امام رضا(ع) شیعه است.

 

توطئه مأمون؛ بی تفاوتی نسبت به امام زنده

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مأمون مجالس بحث با علمای عامه و اهل سنت درباره خلافت بلافصل امیرمؤمنان(ع) پس از پیغمبر(ص) تشکیل داد و روش مدنظرش در خصوص شیعه این بود که مردم به امام 200سال قبل یعنی امام علی(ع) بگرویند و نسبت به امام زنده عصر بی تفاوت باشند.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: بی بصیرتی برخی که خود را شیعه می نامند جای تأسف دارد، همچون داعش که سر انسان های بی گناه را می برد و دختر و زن شیعه را به عنوان اسیر خارجی مورد تجاوز قرار می دهد و از طرفی برای مظلومیت حاضر به انجام هر گونه کاری هستند.

 

امام جمعه مشهد افزود: شیعه گری برخی که روز عاشورا کنار قبر سیدالشهدا(ع) به عنوان طرفدار ایشان قمه زنی و سرتاپای خود را خون آلود می کنند اما به دشمن کافر ملحد دست نشانده استکباری که در 50 کیلومتری کربلا در حال بریدن سر شیعه امام حسین(ع) هستند، کاری ندارند و نسبت به اقدامات آن ها بی تفاوت هستند، مورد قبول امام حسین(ع) نیست.

 

انگلیس امروز، مأمون آن روز است

وی شیعه گری داعش را مورد قبول مأمون و آمریکایی ها بیان کرد و گفت: انگلیس امروز، مأمون آن روز است که شیعه گری مدنظرش پذیرفتن خلافت امام علی (ع) به عنوان خلافت بلافصل پیغمبر(ص) بود اما وقتی امام هشتم دم دروازه نیشابور حدیث سلسلةالذهب را خواندند که توحید حصار محکم من است، بنا به گفته خداوند کلمه لااله الا الله حصار محکم من است هر کسی وارد این قلعه و حصار شد از عذاب من محفوظ است، 12 هزار دانشمند محدّث و قلم دان به دست حدیث را نوشتند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خود را شرط ورود به آن مطرح کردند که ولایت شرط توحید است اما نگفتند امام علی(ع) شرط ورود هستند بلکه بر ولایت امام زنده تأکید کردند که خلیفه بلافصل پیامبر اکرم(ص) که امام علی(ع) است خلافتش ادامه دارد و امروز در عصر حاضر ولی زنده من امام رضا(ع) هستم و آن کسی که باید از او پیروی، تحت ولایت و مدیریتش در آیید من هستم.

 

وی با اشاره به این که امروز خورشید تابناک عصمت در پس پرده غیبت و که دست ما از معصوم(ع) کوتاه است، اظهار کرد: خود ایشان سفارش کرده اند که اجرای برنامه امامت من امام زمان(عج) برای شما مردمی که تحت امامت من هستید به دست مجتهدجامع الشرایطی است که حجت من است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اجرای امامت امام زمان(عج) به وسیله مجتهدجامع الشرایط است تا اقامه حکم کند، پرچم ولایت فقیه را بالا نگه دارد که این امامت زنده است و ولایت امیرمؤمنان علی(ع) تا اینجا ادامه داشته اما امامت زنده امام علی(ع) خط ولایت امام عصر است.

 

عزاداری محرم و صفر مسأله ای سیاسی است

وی با تأکید بر این که ائمه در عرصه سیاسی رنج و زحمت فراوان کشیدند و مظلوم واقع شدند، خاطرنشان کرد: عزاداری این دوماه محرم و صفر به طور مطلق سیاسی بود زیرا اگر دشمن به این عزاداری ها کاری نداشت، اهل بیت ایشان را نمی کشتند و فرزندانشان را به اسارت در نمی آوردند.

 

امام جمعه مشهد خطاب به مردم گفت: حاصل عزاداری این دوماه محرم و صفر، اظهار عشق به اهل بیت و ریختن اشک بر مظلومیت آن ها باید به عرصه سیاسی زندگانی ما ورود پیدا کند؛ آنجا که زمان انتخابات فرا می رسد، آنجا که سرنوشت خود را باید به دست شخصی بسپرید و او را در رأس قدرت بنشانید بایدحواستان جمع باشد که آن فرد حتی ذره ای با ولایت زاویه نداشته باشد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: سرنوشت خود را به دست زاویه دار با ولایت ندهید و نگذارید چنین فردی در این نظام ولایی قدرت بگیرند./1308/پ201/ج

ارسال نظرات