۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۹۴۵
امام جمعه شلمزار:

هاشمی یا مبانی ولایت فقیه را نفهمیده و یا درصدد تحریف مبانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شلمزار با اشاره به این جمله آقای هاشمی که گفته اند هر چه پیکره خبرگان تنوع بیشتری داشته باشد، اعتبار رهبری بالاتر می رود، گفت: آقای هاشمی یا مبانی ولایت فقیه را نفهمیده اند و یا درصدد تحریف مبانی هستند؛ به یقین بیان چنین اظهار نظرهایی با هدف ایجاد تشکیک در مشروعیت ولایت فقیه صورت می گیرد.
امام جمعه شلمزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام رضا بازیار، امام جمعه شلمزار، ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان، با اشاره به سفر خود به کربلا و حضور در بین خیل عظیم عاشقان مراسم پیاده روی روز اربعین، به ارتباط بین ظهور امام زمان(عج) با مراسم پیاده روی روز اربعین پرداخت.

 

وی با بیان این که امام زمان(عج) با معروفیت امام حسین(ع) خود را برای مردم معرفی می کند و دل ها را متوجه خود می نماید، تصریح کرد: مردم وقتی نام امام حسین(ع) را می شنوند و می فهمند این ندا و دعوت فرزند همان حسینی است که دیوانه وار به زیارتش می رفتند، دعوت حضرت را می پذیرند.

 

امام جمعه شلمزار، معروفیت امام حسین(ع) برای جهان بشریت را رمز ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: اربعین و پذیرایی از این همه زائر برای مردم عراق یک تمرین است تا با نشان دادن ارادت خود ثابت کنند که لیاقت پذیرایی و آمادگی برای استقبال از امام زمان(عج) خود را نیز دارند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برخی اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که مجلس خبرگان رهبری نیازمند حضور نمایندگانی با دیدگاه ها و سلایق مختلف است، گفت: باید از آقای هاشمی بپرسیم مگر قرار است که خبرگان رهبری وزیر و یا نماینده انتخاب کنند؟ اگر رهبر انقلاب باید عادل ترین انسان ها باشد و از هوا و هوس های نفسانی در تصمیم گیری ها بدور باشد، آیا آن هایی که برای کشف چنین رهبری انتخاب می شوند نباید پاک و منزه باشند؟

 

وی با اشاره به این جمله آقای هاشمی که گفته اند هر چه پیکره خبرگان تنوع بیشتری داشته باشد، اعتبار رهبری بالاتر می رود، ابراز داشت: آقای هاشمی یا مبانی ولایت فقیه را نفهمیده اند و یا درصدد تحریف مبانی هستند؛ به یقین بیان چنین اظهار نظرهایی با هدف ایجاد تشکیک در مشروعیت ولایت فقیه صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام بازیار با بیان این که مبنای مشروعیت ولایت فقیه سلایق شخصی و سیاسی خبرگان رهبری نیست که با تنوع هر چه بیشتر سلیقه ها، اعتبار رهبری نیز بالاتر برود، خاطرنشان کرد: ولی فقیه نایب عام امام زمان است و معیار انتصاب او نیز از طرف خدا، رسول خدا و ائمه معصومین(ع) بیان شده نه این که معیار سلایق افراد خبره باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کیار با اشاره به این که حتی پیامبر اسلام نیز در معرفی جانشین خود حق ندارد سلیقه شخصی اعمال کند، گفت: اخیرا آقای هاشمی عنوان کرده اند که در انتخابات مجلس خبرگان لیست نمی دهم؛ باید به ایشان بگوییم که آن چه سبب شد که نهم دی ماه ماندگار شود این بود که مسیر مردم را بصیرت آن ها مشخص کرد نه لیست هایی که داده می شد./9457/202/ب1

ارسال نظرات