۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۹۱۶
وزیر کشور در نشست سراسری فرمانداران و استانداران:

رد صلاحیت شدگان از طریق قانون اعتراضات خود را پیگیری کنند/ موضع‌گیری‌ها‌ی استانداران در چارچوب قانون باشد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور با بیان این‌که فرمانداران و استانداران موضع‌گیری‌ها‌ و اظهارنظر‌های خود را باید در چارچوب قانون مطرح کنند، گفت: برخی داوطلبان درباره بررسی صلاحیت خود نسبت به هیأت نظارت اعتراض دارند که باید از طریق قانونی اعتراضات خود را مطرح کرده و پیگیری کنند.
رحماني فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در نشست سراسری فرمانداران و استانداران که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: امروز انتخابات و برگزاری خوب آن برای مردم و کشور ارزش بسیار زیادی دارد که باید به نحو احسن برگزار شود.

 

وی افزود: وزارت کشور برای برگزاری اتخابات سالم و قانونی با شورای نگهبان همکاری و هماهنگی لازم را داشته است، امید که با فراهم شدن شرایط مطلوب در کشور برگزاری انتخابات سالم و قانونمند را شاهد باشیم.

 

وزیر کشور عنوان کرد: هنگام ثبت نام حضور بی‌سابقه داوطلبان را شاهد بودیم که نشان از علاقه به کشور و آینده آن است، همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در 1063 هیأت اجرایی انجام گرفت که در تأیید صلاحیت‌ها نتایج خوبی به دست آمد.

 

رحمانی فضلی افزود: از میان ثبت نام کنندگان داوطلبان انتخابات مجلس 10 هزار نفر بدون سابقه بودند که 83 درصد شده و تأیید شدند، برخی از داوطلبان انصراف داده و برخی نیز رد صلاحیت شدند.

 

وی با اشاره به برخی اعتراضات داوطلبان، اظهار داشت: اما برخی داوطلبان درباره بررسی صلاحیت خود نسبت به هیأت نظارت اعتراض دارند که باید از طریق قانونی اعتراضات خود را مطرح کرده و پیگیری کنند.

 

وزیر کشور افزود: در همین باره ما 20 جلسه برگزار کردیم، دیروز نیز به رهبر معظم انقلاب گزارشی را ارائه داده و با ایشان مشورتی داشتم، همچنین دائما و به طور مرتب به شورای نگهبان نیز گزارشات خود را ارائه دادیم، ما دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا انتخاباتی بر اساس قانون برگزار شده و حق هیچ کس از بین نرود.

 

رحمانی فضلی گفت: ثبت نام کنندگان در این انتخابات از نخبگان سیاسی کشور هستند، همه آنها بدانند که حقوق آنها بر اساس قانون رعایت شده است، ما مذاکرات خود را درباره بررسی صلاحیت داوطلبان شروع کردیم و رییس‌جمهور هم براساس وظایف قانونی خود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

وی ابراز کرد: همه کسانی که درباره رد صلاحیت خود اعتراض دارند اگر در شرایط منطقی حق خود را پیگیری کنند، وازرت کشور و شورای نگهبان با آنها همکاری خواهد داشت.

 

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: همه فرمانداران و استانداران موضع‌گیری‌ها‌ و اظهارنظر‌های خود را باید در چارچوب قانون مطرح کنند و نباید اظهارنظر آنها فراتر از قانون یا جایگاه مسؤولیتشان باشد، بنابراین باید همه معترضان نسبت به بررسی صلاحیت‌ به قانون ارجاع داده شوند تا به طریق قانون پیگیر حقوق خود باشند./807/202/ب1

ارسال نظرات