۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۶۲۳
آیت الله نمازی:

عزت، عظمت و مجد ملت ایران با ورود امام به میهن رقم خورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: روز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی، روزی است که عزت، عظمت و مجد ملت ایران رقم خورد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، ظهر امروز در دیدار چهار نفر از دانشمندان بین المللی دانشگاه کاشان، با تبریک سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بعد از 14 سال هجرت از کشور، گفت: روز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی، روزی است که عزت، عظمت و مجد ملت ایران رقم خورد.

 

وی در ادامه، بر ضرورت مجهز شدن فرزندان اسلام به پیشرفته ترین علوم پیشرفته جهان تأکید کرد و گفت:  علم، امروز سرنوشت ملت های جهان را رقم می زند.

 

آیت الله نمازی گفت: ایران اسلامی به دلیل مخالفت با دولتمردان ظالم و مستکبر جهان و طرفداری از توحید و اصول و ارزش ها مورد غضب آنها قرار گرفت و آنها نیز کمر به نابودی اسلام و حکومت اسلامی بسته اند و در این راه از هیچ طرح و تدبیری دریغ ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز دنیا شاهد است که چگونه استکبار و صهیونیست جهانی برای رسیدن به اهداف خود کشورهای مسلمان را با یکدیگر درگیر می‌کنند و آل سعود را تشویق و ترغیب به جنگ با ملت مسلمان و مظلوم یمن کرده است.

 

آنچه سرنوشت یک ملت را تعیین می کند مسلح شدن به پیشرفته ترین علوم دنیا است

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران نیز امروز درگیر جنگ تمام عیار در همه عرصه ها و جبهه های علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با استکبار جهانی است و آنچه سرنوشت یک ملت را تعیین می کند مسلح شدن به پیشرفته ترین علوم دنیا است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از صفات برجسته ذات حضرت حق، علم خدا است و خداوند، جهان هستی را با همه عظمت و گستردگی به وسیله علم آفریده است و این علم است که قدرت تولید و زایندگی دارد و جهل هیچگونه نقش و تأثیری ندارد چون جهل فقر است و فقر تأثیر گذار نیست اما علم، ثروت و سرمایه است و علم نیز تولید کننده سرمایه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: این همه عظمت در آسمان ها، زمین، دریا، کهکشان ها، ستارگان، نجوم و حیوانات دریایی و هوایی و زمینی و خلقت انسان که پیچیده ترین مخلوق خدا است همه بر اساس علم خدا است.

 

آیت الله نمازی افزود: اگر بخواهیم جواب دنیا را بدهیم هیچ راهی به غیر از این که دانشمندان ما به پیشرفته ترین فرمول های های علمی برسند، راه دیگری وجود ندارد.

 

امروز جنگ بین علم و جهل است و علم سرنوشت یک ملت را تعیین می کند

نماینده ولی فقیه در کاشان، قدرت یک ملت را در دانشمندان آن دانست و افزود: ملت مسلح به سلاح علم سواره است و در رقابت با ملت های پیاده که از سلاح علم بی بهره هستند پیروز است، بنابراین خداوند علم را پرفضلیت ترین وسیله برای انسان ها قرار داده است.

 

آیت الله نمازی از علم به عنوان رمز گشایش تمامی گره های انسان نام برد و افزود: مسلح شدن به پیشرفته ترین علوم دنیا برای نشان دادن عظمت اسلام است.

 

به گفته وی، امروز جنگ بین علم و جهل است و این علم است که سرنوشت یک ملت را تعیین می کند به شرطی که علم در اختیار بندگان صالح خدا باشد نه در اختیار بندگان ناصالح خدا که از آن برای قتل عام و ظلم، ستم و سلطه برجهان استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که دانشمندان در نظام اسلامی هم باید مسلح به علم و هم متدین باشند، یاد آور شد: دانشمندان ایران اسلامی مسلح به اصول و آداب و ارزش های الهی هستند و باید به برکت نعمتی که خداوند به شما داده است، از آن برای خدمت به مردم و تولید استفاده کنید.

 

آیت الله نمازی گفت: از شما انتظار می رود جوانان و دانشجویانی ‌که تحت تربیت شما قراردارند ضمن این که آنها را دانشمندانی عالم و متدین تربیت  می‌کنید، اسرار نهفته و فرمول های علمی را هم که نشانه توحید است به آنها آموزش دهید.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: هنر یک استاد مسلمان این است که ضمن آموزش فرمول های علمی، بتواند حقایق اسرار پنهان هستی را برای دانشجویان بیان کند.

 

دانشگاه کاشان جزء یک درصد دانشگاه های مؤثر جهان قرار گرفته است

در ادامه عباس زراعت رییس دانشگاه کاشان نیز با اشاره به این که چهار نفر از دانشمندان دانشگاه رتبه دانشمند بین المللی را کسب کرده اند، گفت: در حال حاضر دانشگاه کاشان جزو یک درصد دانشگاه های موثر جهان قرار گرفته است.

 

وی افزود: دانشگاه کاشان با کمک خیران دو کرسی بین المللی نجوم و کرسی شهر هوشمند را با هزینه خیران برگزار می کند، افزود: رصد خانه ملی کاشان در حال راه اندازی است که قرار است کرسی آن را اساتید دانشگاه کاشان برگزار کنند.

 

زراعت با اشاره به این که کرسی شهر هوشمند از سوی پرفسور شاهیده پور از دانشگاه آمریکا برگزار می شود، یاد آور شد: نخستین شهر هوشمند کشور در کاشان راه اندازی می شود و این دانشگاه به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور انتخاب شده است.   

 

رییس دانشگاه کاشان در ادامه از افزایش بودجه های جاری و عمرانی دانشگاه کاشان در سال جاری خبر داد و با اشاره به این که میانگین رشد دانشگاه های کشور در سال جاری 7 درصد بوده است، افزود: دانشگاه کاشان علیرغم محدودیت مالی دولت، 27 درصد رشد بودجه جاری و 54 درصد رشد بودجه عمرانی داشته است./1307/202/ب1

ارسال نظرات