۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۱۳۶۵۷
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برگزاری 4 هزار عنوان برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 570 برنامه شاخص برای دهه فجر امسال در این استان خبر داد و گفت: در این دهه در مجموع 4 هزار عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی گرجی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اظهار داشت: دهه فجر یادآور حماسه‌ای است که مردم در به وجود آوردن آن نقش بسیار مهمی داشتند.

 

وی دهه فجر را بهانه‌ای برای یادآوری نعمت‌های الهی که شکرگزاری آن واجب و ضروری است عنوان و خاطرنشان کرد: این دهه فرصتی مناسب برای محاسبه نفس انسان است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای بازخوانی پیام‌ها و سیره عملی امام راحل است و این دهه به عنوان فصل طلایی در تاریخ ایران ثبت شده است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید در دهه فجر یاران انقلاب که همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند به مردم شناسانده شوند و این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و عزت اسلامی بالایی برخوردار است که همیشه با هم‌دلی و هم‌زبانی مردم همراه بوده است.

 

گرجی با بیان این که امسال همه تلاش‌ها بر این است که جشن‌های دهه فجر به معنای واقعی شادی آفرین باشد، گفت: هدف اصلی ما این است که بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب در این دهه جشن و سرور به همه نقاط چهارمحال و بختیاری راه یابد و از همین‌رو است که محل برگزاری جشن‌ها از مصلی به فرهنگسرای بزرگ این شهر منتقل شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تجدید خاطره‌های روزهای انقلاب، مجسم کردن این حقیقت که تنها عامل پیروزی انقلاب مردم بودند و تبلور این که انقلاب اسلامی در اوج جوانی است و با گذشت 37 سال همچنان جوان است را از ویژگی‌های دهه فجر برشمرد و بیان داشت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب برنامه‌های دهه فجر باید شیرین، پرمحتوا و جهت‌دار برگزار شوند.

 

وی یادآور شد: به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر دهه فجر 9 ستاد شهرستانی، 15 ستاد بخشی، 400 ستاد روستایی، 200 ستاد مسجد، 10 ستاد دانشجویی و 700 ستاد دانش‌آموزی که در مجموع 1234 ستاد است ساماندهی شده است.

 

رییس ستاد دهه فجر چهارمحال و بختیاری از برگزاری 570 برنامه شاخص برای دهه فجر امسال در این استان خبر داد و تأکید کرد: در این دهه در مجموع 4 هزار عنوان برنامه اجرا می‌شود.

 

این مقام مسؤول آغاز برنامه‌های دهه فجر را 12 بهمن‌ماه دانست و خاطرنشان کرد: در سطح اقشاری جامعه 347 مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن داریم، همچنین در همین روز 757 ویژه ‌برنامه زنگ انقلاب در ساعت 8 تا 9، در ساعت 9.33 مانور موتوری و ساعت 10 ویژه‌ برنامه ورود امام به ایران در فرهنگ سرا برگزار می‌شود.

 

گرجی از برگزاری بیش از 2 هزار جشن انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال خبر داد و تأکید کرد: نهضت تبیین مبانی انقلاب اسلامی که از سه سال پیش شروع شده است برای امسال 200 نشست دارد و همچنین طبق پیش‌بینی‌ها 173 گلزار شهدا در روز 15 بهمن که به عنوان روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت نام‌گذاری شده است عطرافشانی می‌شود که شامل دو قسمت صبح ویژه پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک و عصر ویژه عموم مردم است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و دلیل این امر آن است که مردم، بی ‌احترامی‌های شیخ ‌نشین‌های مرتجع منطقه را پاسخ دهند.

 

وی با اشاره به این که راهپیمایی 22 بهمن امسال در 117 نقطه استان برگزار می ‌شود، افزود: همچنین 220 مسابقه فرهنگی ورزشی در سطح استان برگزار می‌شود و در مرکز استان 37 کمیته عهده‌دار برنامه‌ریزی برای جشن‌ها شده است.

 

گرجی ادامه داد: در این ایام برگزاری 130 نمایشگاه پیش‌بینی شده است که شاخص آن نمایشگاه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به برگزاری 313 محفل قرآنی برای دهه فجر امسال اشاره و یادآور شد: در این دهه 100 اصله شعر انقلاب و 10 نماز شکر 1357 نفره دانش‌آموزی پیش‌بینی شده و جشن‌های فجر روستایی در 400 روستا از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

این مقام مسؤول از برگزاری 16 یادواره شهدای انقلاب و هشت همایش میدان انقلاب اسلامی در این دهه خبر داد و تأکید کرد:  در 43 نقطه این استان مانور موتوری برگزار می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که همزمان در 9 شهرستان در شب 22 بهمن آسمان استان نورافشانی می‌شود، گفت: مسیر راهپیمایی در روز 22 بهمن در شهرکرد رأس ساعت 10 صبح از میدان انقلاب به سمت میدان 12 محرم، چهارراه بازار و در انتها تجمع در میدان امامزاده دو خاتون است./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات