۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۲۸۴
در دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری 218 برنامه قرآنی و فرهنگی از سوی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در ایام الله دهه فجر 218 برنامه قرآنی و فرهنگی در قالب 5 عنوان کلی برگزار می شود، گفت: برگزاری مسابقه قرآنی «مائده»، توزیع کتاب «قصه انقلاب» در مؤسسات قرآنی، برگزاری طرح قرآنی «فجر ولایت 4» و حمایت از جلسات محلی قرآن از جمله مهمترین برنامه ها است.
قرآن کريم

مهدی رمضانی رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های قرآنی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در ایام الله دهه فجر 218 برنامه در قالب 5 عنوان کلی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به عناوین برنامه های قرآنی و فرهنگی در این ایام افزود: برگزاری مسابقه قرآنی «مائده» یکی از اقدامات قرآنی این سازمان در ایام دهه فجر است که این مسابقه در دو رشته حفظ و تفسیر با محوریت سوره واقعه در سطح استان در هشتم بهمن‌ماه مرحله اول آن برگزار شد.

 

توزیع کتاب«قصه انقلاب» در مؤسسات قرآنی

رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره دیگر برنامه ها اظهار کرد: 2400 جلد کتاب «قصه انقلاب» که به فرآیند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب تا رهبری رهبر معظم انقلاب می‌پردازد، نیز تهیه شده است و در قالب شعر و تصاویر زیبا و جذاب برای کودکان ارائه می‌شود؛ این کتاب طی دهه فجر در مؤسسات قرآنی توزیع خواهد شد.

 

وی ادامه داد: طرح قرآنی «فجر ولایت 4» یکی دیگر از این برنامه‌ها است که طبق آن محافل و مسابقات قرآنی در 22 شهرستان خراسان رضوی برگزار و در خلال همین محافل مسابقات فرهنگی با محوریت آیات نازل شده در شأن حضرت علی(ع) برگزار می شود.

 

حمایت از جلسات محلی قرآن

رمضانی با بیان این که چهارمین سال از برگزاری این طرح می‌گذرد، گفت: طبق این طرح تفسیر 10 آیه از آیاتی که در شأن امیرالمؤمنین(ع) نازل شده است، در قالب بروشور به شهرستان‌ها ارسال خواهد شد.

 

وی افزود: طی ایام دهه فجر ادارات و نمایندگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن می کنند و در انتهای این محافل، مجری از محتوای بروشور پرسش‌هایی را طرح و در پایان به برندگان جوایزی اهدا می‌شود از این رو با برگزاری این طرح نه‌تنها کار محتوایی بلکه کار تبلیغی ترویجی در قالب محافل انس با قرآن نیز صورت می‌گیرد.

 

رمضانی در ادامه از برگزاری 25 محفل انس با قرآن کریم در سطح استان نیز خبر داد و اضافه کرد: همچنین 150 جلسه قرآن محلی نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند به گونه‌ای که به هر یک از این جلسات رحل، بانک جوایز و تعدادی دستگاه آمپلی‌فایر اهدا می‌شود.

 

رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حمایت از طرح‌های مؤسسات قرآنی را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: این حمایت ها بدین شکل است که پس از بررسی طرهای پیشنهادی، برای اجرای آنها اعتبار اختصاص می یابد./934/303/ب3

ارسال نظرات