۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۱۵۰۵۱
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

صلاحیت 10 نفر دیگر از داوطلبان مجلس در خراسان شمالی تأیید شد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: شورای نگهبان صلاحیت 10 نفر دیگر از داوطلبان رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان را تأیید کرد.
حجت الاسلام نوري- رييس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اعلام اسامی تمامی داوطلبان تأیید یا ردّصلاحیت‌شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اسامی کاندیداهایی که صلاحیت آنان احراز نشده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور، اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای نگهبان در سه حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی، افزون بر داطلبان تأیید صلاحیت‌شده قبلی، صلاحیت 10 نفر دیگر نیز تأیید شده است.

 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست از بین 90 داوطلب رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی، صلاحیت 51 نفر تأیید شده بود، ادامه داد: اکنون پس از بررسی شکایت‌های داوطلبان ردصلاحیت شده و یا کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بود، شورای نگهبان صلاحیت 10 نفر دیگر را تأیید کرده که بر این اساس شمار کل داوطلبان تأیید صلاحیت شده در استان خراسان شمالی برای رقابت در انتخابات مجلس به 61 نفر رسید.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: با توجه به تأیید صلاحیت این افراد، در حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم به عنوان حوزه انتخابیه اصلی استان خراسان شمالی با دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، صلاحیت 36 نفر تأیید و 16 نفر نیز رد شد، همچنین صلاحیت 9 نفر نیز احراز نشد.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان با یک کرسی نمایندگی در مجلس نیز صلاحیت شش نفر تأیید و یک نفر رده شده و همچنین در این حوزه انتخابیه صلاحیت چهار نفر هم احراز نشده است.

 

به گفته وی در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین نیز با یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، صلاحیت یک نفر رد و مابقی داوطلبان تأیید شده است.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: تنها داوطلبانی که صلاحیت آنها در مراحل قبلی تأیید شده اما شورای نگهبان آنها را تأیید نکرده است، از روز اعلام نتیجه سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

 

وی در مورد بررسی صلاحیت داوطلبان رقابت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در این حوزه انتخابیه 10 نفر داوطلب شده بودند که از این تعداد دو نفر انصراف دادند، هفت نفر صلاحیت آنها احراز نشد و یک نفر تأیید صلاحیت شد.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

 

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

 

خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته و در این دوره نیز حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رأی در انتخابات هستند./9314/302/ب3

ارسال نظرات