۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۹۳۸۳
کارشناس مسائل مذهبی:

دشمنان به اسم مقدسات به جنگ ما می آیند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امین رستمی با اشاره به این که گاهی دشمن به اسم مقدسات به جنگ با ما می آید، گفت: در فتنه 88 دیدیم که با علامت سیادت به جنگ با انقلاب و اسلام آمدند، در عاشورا وقتی سر امام حسین(ع) را بریدند الله اکبر گفتند، در صدر اسلام هم به بهانه عدم خَلط قرآن با غیر قرآن سنت رسول خدا (ص) را کنار گذاشتند، ولی در حقیقت احادیث پیامبر(ص) خلافت را با مشکل مواجه می کرد.
سنت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی امین رستمی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در گلستان شهدای اصفهان، گفت: گاهی دشمن به اسم مقدسات به جنگ با مقدسات می آید، در صدر اسلام به بهانه عدم خَلط قرآن با غیر قرآن سنت رسول خدا (ص) را کنار گذاشتند و احادیث نبوی را از میدان به در کردند و قانون متع کتابت حدیث را گذاشتند.

 

وی ادامه داد: در فتنه 88 هم دیدیم که با علامت سیادت به جنگ با انقلاب و اسلام آمدند و به فرمان بی بی سی انگلیسی در بالای پشت بام ها الله اکبر گفتند، در عاشورا وقتی سر امام حسین(ع) را بریدند الله اکبر گفتند، معاویه در صفین با قرآن سر نیزه کردن یاران حضرت علی (ع) را پراکنده کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: گاهی می شنویم که در هیئت ها وسوسه می کنند که مجلس امام حسین(ع) را سیاسی نکنید و مسائل حکومتی را وارد مجلس امام حسین(ع) نکنید، سیاستِ دینی جزئی از اسلام است و به فرمایش امام خمینی سیاست با معنی غلطش مال طرفدارانش باشد، هفتاد درصد احکام اسلامی سیاسی است، نماز، حج، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد احکام سیاسی هستند.

 

حجت الاسلام امین رستمی بیان داشت: در صدر اسلام هم به بهانه این که قرآن درست حفظ شود سنت رسول خدا(ص) را از میدان به در کردند، هدف اصلی دشمن از ممانعت از نقل و کتابت احادیث نبوی، بیرون کردن احادیث پیامبر(ص) از صحنه اجتماع بود، به خاطر این که این احادیث به چند دسته تقسیم می شد وهر کدام از آن دسته از احادیث یک جای خلافت را با مشکل مواجه می کرد.

 

وی اظهار داشت: دسته اول احادیثی بودند که افشا کننده کارگزاران خلیفه بود، این احادیث بر علیه کسانی بود که دستگاه خلافت آن ها را به کار گرفته بود و زمینه نفوذ آن ها را فراهم کرده بود، دسته دوم احادیثی بودند که در فضایل و مناقب علی ابن ابیطالب(ع) گفته شده بود، ملاک و معیار امیرالمومنین(ع) است.

 

غدیر تنها دلیل بر ولایت امیرالمومنین نیست، بلکه مهم ترین دلیل است

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: دسته سوم احادیثی بودند که برای جانشینی پیامبر(ص) صادر شده بود، غدیر تنها دلیل بر ولایت حضرت علی(ع) نیست بلکه صدها دلیل و آیه و روایات دیگر وجود دارد ولی غدیر مهم ترین دلیل است.

 

حجت الاسلام امین رستمی تصریح کرد: دسته چهارم احادیث تفسیری بودند که به چند دسته تقسیم می شدند که برخی از این تفاسیر به خلیفه و کارگزاران خلافت بر می خورد، در تفسیر آیه شریفه" کونوا مع الصادقین" آمده که منظور ازصادقین معصومین هستند و معصومین هم امیرالمومنین(ع) و فرزندانش هستند.

 

وی توضیح داد: هدف دستگاه خلافت از ممانعت از نقل و کتابت احادیث نبوی و تفاسیرقرآن این بود که بتوانند یک قرائت جعلی همگام با خلافت از اسلام در جامعه مطرح شود، در حال حاضر نیز چنین توطئه هایی ما را تهدید می کند، این نهضت با نام امام خمینی به دنیا معرفی شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: اندیشه های امام جزء اصول مسلم انقلاب است و باید مراقب باشیم که اندیشه های امام را از صحنه خارج نکنند و امام را تحریف نکنند، به تعبیر مقام معظم رهبری اگر اندیشه های امام را کنار بگذاریم نظام سیلی محکمی خواهد خورد. /869/203/ب3 

 

 

 

 

ارسال نظرات