۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۰۱۹
آیت‌الله صفایی بوشهری:

بصیرت و اتحاد داخلی راه غلبه بر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر با بیان این که رئیس‌علی در غربت، قیام و سرافرازانه از مردم ایران دفاع کرد و توانست ایران را نجات دهد، گفت: تنها راه مقابله با نظام استکبار شناخت دشمن، مدیریت، اتحاد، اقتدار داخلی و برنامه‌ریزی است.
بصیرت و اتحاد داخلی راه غلبه بر استکبار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز در یکصدمین کنگره شهید رئیس‌علی دلواری که در سالن فرهنگی و هنری 9 دی بوشهر برگزار شد، گفت: محصولات علمی این کنگره گزاره‌های بسیاری از اموراتی است که عبرت تاریخی برای فضای کنونی و ملی دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اگر عظمت مردم بوشهر نبود جنوب ایران مانند بحرین بود، اذعان کرد: رئیس‌علی در غربت قیام و سرافرازانه از مردم ایران دفاع کرد و توانست ایران را نجات دهد و تنها راه مقابله با نظام استکبار شناخت دشمن، مدیریت، اتحاد داخلی، اقتدار داخلی و برنامه‌ریزی است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: در قیام‌های علیه استان فارس و قیام رئیس‌علی دلواری به دلیل ضعیف بودن و تحت تأثیر بودن برخی افراد دولت هیچ کمکی به مردم نکرد.

 

مسؤول شورای فرهنگی استان بوشهر با توجه به اینکه بوشهر قدمت 500 ساله مقاومت و 200 ساله در برابر انگلستان دارد، ابراز کرد: طول عملیات انگلستان در مقابل بوشهر کم بود، اما مرز جغرافیایی بوشهر 973 کیلومتر است که به‌شدت در حمله انگلستان این استان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: بوشهر به‌عنوان قلب سیاسی ایران در جهان مطرح بود و انگلستان معتقد بود که اگر می‌خواهیم ایران را به دست آوریم باید قلب او را تسخیر کنیم.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در زمان رئیس‌علی چند کشور دارای قدرت نظامی و سیاسی بودند، عنوان کرد: انگلستان به دلیل اقتدار در نیروی دریایی در صدر دریایی قرار داشت و چون حمله به بوشهر از طریق دریا بود، انگلستان این مأموریت را به عهده گرفت.

 

استاد حوزه علمیه افزود: بعد از قیام مردم جنوب، هیچ‌گاه انگلستان به خود اجازه نداد در خلیج‌فارس تهاجم سخت انجام دهد و منطقه‌ای را تسخیر کند و این قیام موجب شد تا روش‌های تهاجم سخت به تهاجم نرم تبدیل شود.

 

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: قیام مردم جنوب به‌ویژه استان بوشهر به رهبری علما و سرداری شهید رئیس‌علی دلواری برگ زرینی را در تاریخ ایران و منطقه ثبت و حرکت آزادی‌بخش و استقلال را ایجاد کرد.

 

وی تأکید کرد: نام رئیس‌علی بالابود چون بالا فکر می‌کرد و با توجه به رهنمودهای رهبری هزاران، هزار رئیس‌علی خواهیم داشت و اگر خطایی صورت گیرد همه ایران دلواری خواهند بود و راه بزرگ‌راه رئیس‌علی دلواری است./ 846/202/ب1

ارسال نظرات