۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۲۰۴۱۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

آموزه های دینی بهترین راه کاهش چالش های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به چالش‌های بسیار اجتماعی در جامعه که بخش اعظم آن فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و قرآنی است، گفت: با ارائه آموزه های دینی و قرانی در جامعه می توانیم چالش های اجتماعی را کاهش دهیم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در افتتاح نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های قرآن و عترت در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل با اشاره به این که نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های قران و عترت برای نخستین بار همزمان با هفتم استان دیگر کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: این جشنواره در سی غرفه از 15 تا 21 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این که این جشنواره در شهرها و روستاهای مختلف مازندران برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات با استفاده از آموزه‌های قرآنی و دینی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم‌نامه نویسی، نمایشنامه نویسی، قصه‌گویی قرآن و عترت، نمایشگاه‌های قرآنی، تجلیلی از فعالین قرآن و عترت و همایش علمی پژوهشی با موضوع قرآن و عترت در این جشنواره برگزار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری همایش قرآن پژوهی طبری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران و دانشکده الهیات دانشگاه مازندران 18 اسفند ماه، هدف از برگزاری این جشنواره سمت و سو دادن به حوزه فرهنگ و هنر در تولید محتوای آموزه‌های قرآنی عنوان کرد.

 

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: در همایش قرآن‌پژوهی طبری از حضرت آیت‌الله جوادی آملی و محمدباقر حجتی به عنوان شخصیت‌های قرآن‌پژوه مطرح جهان اسلام تقدیر می‌شود.

 

جاودانی با بیان این که برگزاری این جشنواره نزدیکی بیشتر با حوزه‌های فرهنگی و آموزه‌های قرآن و عترت است، افزود: برای موفقیت در شناخت فرهنگ دینی و قرانی از زندگی ائمه اطهار فیلم و اثرهای مختلف باید تولید شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با توجه به چالش‌های بسیار اجتماعی در جامعه که بخش اعظم آن فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و قرآنی است، اذعان داشت: با ارائه آموزه های دینی و قرآنی در جامعه می توانیم چالش های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که متأسفانه بخشی از جامعه اسلامی از قرآن فاصله گرفتند، گفت: نباید کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور باشد و باید تلاش شود قرآن که مسیر سعادت بشریت را نشان می دهد در جامعه از مهجوریت خارج شود. 

 

محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد مازندران نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه قرآن و عترت به مناسبت هفته قرآن و عترت با شعار خردورزی و کرامت انسانی در استان برای نخستین بار برپا شده است.

 

وی با بیان این که در هفته قرآن و عترت در سطح استان برنامه های مختلفی برگزار می شود، اظهار داشت: در سطح استان در همه شهرها و روستاها بیش از 210 برنامه قرانی در هفته قران و عترت برگزار می شود.

 

معاون قرآنی ارشاد مازندران برنامه های این هفته را تجلیل از حافظان کل قران کریم حوزه های علمیه استان و طلاب و روحانیت امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه برادران قائم شهر،  تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان در ساری و تنکابن، تجلیل از مفاخر جهان اسلام و مفسرین قرآن عنوان کرد و افزود: با توجه به هفته قران و عترت، همایش قران پژوهی طبری 18 اسفند در دانشگاه مازندران برگزار می شود که بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و مقاله های برتر بصورت کتاب توزیع می‌شود.

 

وی برنامه‌های دیگر این هفته را نشست های مختلف خانواده و سبک زندگی دینی، تدبر در قران و فعالیت‌های قرآنی متناسب با ایام فاطمیه سیره حضرت زهرا(س) با حضور معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان عنوان کرد.

 

فوقی درباره ترویج قرآن و عترت در جامعه به ویژه نسل جوان، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی درباره برنامه‌های مختلفی برای نسل جوان و نوجوان، کانون‌های فرهنگی و هنری را تخصصی ویژه قرآن، خانه‌های نور را برای همه سطوح افراد جامعه، ذائقه ها و سلیقه ها برنامه های قرانی برگزار کنیم.

 

معاون اداره کل ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای سال جدید مؤسسات قرآن و عترت تخصصی شوند تا بیشتر برای آشنایی مردم و مأنوس شد آنها با قرآن و مهجوریت زدایی و قربت زدایی قرآن و عترت مدیریت کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر چالش‌های زیادی در جامعه در حوزه اجتماعی داریم که بخش زیادی از آن به دلیل فاصله گرفتن آموزه‌های دینی و قرآنی است، گفت: اگر در جامعه مقید به آموزه‌های دینی باشیم، جامعه‌ای عاری از پلیدی و زشتی خواهیم داشت./1317/202/ب2

ارسال نظرات