۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۳۲۱۴۶۳
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت:

رسیدن به سبک زندگی حضرت زهرا با روشن شدن ابعاد زندگی ایشان محقق می‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت گفت: توجه به ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا ضروری است و تا آن روشن نشود سبک زندگی مردم به سبک زندگی ایشان نزدیک نمی شود.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین همایش از سلسله همایش های جلوه های فاطمی با حضور حجت الاسلام مرویان، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد حسین جمال زاده، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص سلسله همایش های بانوان فاطمی، گفت: این همایش ها برای دومین سال به همت سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می شود که امسال متولی آن فرهنگسرای قرآن و عترت است.

 

وی بر ضرورت الگوبرداری از روش زندگی حضرت زهرا(س) برای مردم تأکید کرد و گفت: توجه به برخی از ابعاد زندگی حضرت ضروری است و تا آن روشن نشود سبک زندگی مردم به سبک زندگی ایشان نزدیک نمی شود.

 

حجت الاسلام جمال زاده افزود: توجه به ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیت فرزندان کمک می کند که بانوان خود را با ایشان تطبیق دهد.

 

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت ارائه الگو برای بانوان فعال و انقلابی را هدف این همایش ها عنوان و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ها نشان دادن الگو های زنده از بانوان فعال و انقلابی در جامعه امروزی است که با تأسی از حضرت زهرا(ع) در حوزه فعالیت خود موفق بوده و فعالیت انقلابی و جهاد فاطمی را ارائه داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: نشان دادن الگو های زنده از شخصیت بانوانی که حضرت زهرا(س) را الگو خود قرار داده اند، به این امر کمک می کند که بانوان زندگی خود را به حضرت زهرا نزدیک کنند.

 

حجت الاسلام جمال زاده با بیان این که حضرت زهرا(س) اختصاص به زنان ندارند و مردان نیز از ایشان الگو می گیرند، گفت: باید در غالب هنر و محتوا ابعاد مختلف زندگی حضرت را روشن کنیم.

 

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت از تجلیل از 91 بانوی شاخص مشهدی در این سلسله همایش ها خبر داد و گفت: از بانوانی که در  9 شاخص از شاخصه های زندگی حضرت زهرا فعالیت داشته در این همایش ها تجلیل به عمل می آید.

 

وی به شاخصه هایی که در تجلیل از بانوان به آن ها توجه شده است اشاره و خاطرنشان کرد: ایفای نقش مادری، ایفای نقش همسری، مجاهدت در عرصه ارزش های دینی، ترویج فرهنگ علم آموزی و قرآن آموزی، مدیریت اقتصاد و مصرف از جمله شاخصه هایی است که این بانوان برگزیده در آن ها شاخص بوده اند.

 

حجت الاسلام جمال زاده از تجلیل از 10 بانو به صورت ویژه و با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در 24 اسفند خبر داد و گفت: در 24 اسفند در فرهنگسرای زیارت از 10 بانو به صورت ویژه و با حضور آیت الله علم الهدی تجلیل خواهد شد.

 

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت افزود: مادر شهید حسنی کارگر از جمله بانوانی است که در 24 اسفند مورد تجلیل قرار می گیرند و همچنین کتاب و نرم افزاری که در خصوص شخصیت شهید حسنی کارگر از سوی فرهنگسرای قرآن و عترت آماده شده است،  رونمایی خواهد شد.

 

گفتنی است در این همایش ضمن تجلیل از بانوان فاطمی از کتاب «قندان های همیشه پر» به نویسندگی حجت الاسلام علیرضا اشرفی نسب رونمایی شد.

 

کتاب «قندان های همیشه پر» 40 روایت کوتاه از مقاومت مردم مقابل قانون ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضا خان است./1310/202/ب1

ارسال نظرات