۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۷۱۰
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

انقلاب ایران با انقلاب پیامبر اسلام در یک مسیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران و انقلاب پیامبر اسلام(ص) را در یک مسیر دانست و گفت: بعد از انقلاب پیامبر(ص)، عده ای حقیقتا انقلابی شدند و عده ای به انقلاب چسبیدند و خود را ملحق و ضمیمه آن کردند، اما در حقیقت با انقلاب پیامبر خدا نبودند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم شنبه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که ارتش سوریه با محدودیت های موجود در آن کشور در جنگ با دشمنان است، گفت: مسلمانان با دست های پنهان کفار و صهیونیست در جنگ هستند.

 

وی افزود: ایران اسلامی بهترین مملکت از لحاظ امنیت است، از این رو دشمن به دنبال از بین بردن این وضعیت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: معظم له فرمود، مجلس خبرگان باید انقلابی باشد، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان، انقلاب اسلامی ایران و انقلاب پیامبر اسلام(ص) را در یک مسیر دانست و گفت: بعد از انقلاب پیامبر(ص)، عده ای حقیقتا انقلابی شدند و عده ای به انقلاب چسبیدند و خود را ملحق و ضمیمه آن کردند، اما در حقیقت با انقلاب پیامبر خدا نبودند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برخی از انقلابی های حقیقی نیز در ادامه مسیر از انقلاب پیامبر اسلام(ص) جدا شدند و حتی به ضد انقلاب تبدیل شدند و عده ای نیز تا آخر با انقلاب ماندند، تأکید کرد: اگر همه این افراد با پیامبر اسلام(ص) می بودند و با ایشان می ماندند، امروزه شاهد 73 فرقه در جهان نبودیم.

 

وی با اشاره به این که در ابتدای انقلاب اسلامی ایران نیز گروه های مختلف به نظام و انقلاب امام خمینی(ره) چسبیدند، اما به مرور زمان جدا شدند و انقلابی های اصیل ماندند و برخی از این ها نیز ریزش داشتند که نمونه آن در تاریخ موجود است، افزود: زبیر یکی از افرادی بود که در تشییع جنازه حضرت فاطمه(س) حاضر بود و در واقعه بنی سقیفه نیز از امام علی(ع) حمایت کرد، اما در ادامه از امام جدا شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با تأکید بر این که تغییر زبیر به واسطه تغییر تفکر انقلابی و افتادن در دامان اشرافی گری و ثروت بود، گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز ممکن است برخی از انقلابی بودن فاصله بگیرند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: میزهایی که مسؤولان بر آن تکیه زدند، همان میزهایی است که شهدا به آن پشت کردند و به جبهه ها رفتند تا برای مسؤولان بماند، از این رو باید به شکلی عمل کرد که شرمنده خون شهدا نباشیم، چرا که ملت ایران، ملتی اسلامی و انقلابی و پیرو ولایت هستند./1307/202/ب1

ارسال نظرات