۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۲۳۰۰۹
امام جمعه قشم:

قانون بانکداری نیازمند اصلاح است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قشم گفت: قانون بانکداری نیازمند اصلاح است، زیرا در بسیاری از کشورهای غیرمسلمان چنین سودها و دیرکردهایی پرداخت و دریافت نمی شود.
امام جمعه قشم

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، توجه به مسأله فرهنگ در کنار موضوع اقتصاد را یک فریضه دانست و گفت: نباید مسأله اقتصادی سبب شود دغدغه های فرهنگی جامعه کم رنگ شوند.

 

وی در ادامه، تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر مسأله اقتصاد مقاومتی را نشان دهنده اولویت و اهمیت این سیاست در چشم انداز سیاست های اقتصادی کشور و دولت دانست.

 

امام جمعه قشم، راهبرد اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصاد کشور و راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد ایران عنوان و بر تلاش همه در راستای تحقق این سیاست تاکید کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویت تولید داخلی مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی است این مهم را راهکاری اساسی برای حل مشکل بیکاری ذکر کرد.

 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به نقش دولت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: دولت باید در این عرصه، بیشترین برنامه ریزی را در حوزه بهبود کیفیت و افزایش کمیت کالاهای ایرانی داشته باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی، گفت: مناطق آزاد ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی دارند و باید به جای تبدیل شدن به مراکز واردات کالاهای خارجی، به محلی برای تولید و صادرات تبدیل شوند.

 

امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی، باید از حالت گفتار و تبلیغ خارج شود، بیان کرد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باید خروجی امسال برنامه های دولت باشد.

 

وی با بیان اینکه منظور رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مدیریت شده و مدیریت اقتصاد است، ابراز داشت: همه مدیران و دست اندرکاران اقتصاد کشور موظفند براساس ابلاغیه رهبری، تدبیر و چاره مناسب بکار ببرند تا اقتصاد کشور در مقابل هرگونه فشار و تحریم دشمنان، مقاوم و آسیب ناپذیر شود.

 

حجت الاسلام جوکار همچنین اقتصاد مقاومتی که تعیین کننده مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی ایران و استقلال کشور است را یک اقتصاد علمی و بومی معرفی کرد.

 

وی در ادامه، اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاح سیستم بانکی را تنها راه درمان وضعیت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: مسؤولان در این مسیر باید زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنند.

 

امام جمعه قشم، نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را فرصتی مناسب برای مسؤولان دانست تا با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای بهبود وضعیت اقتصادی گام بردارند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون بانکداری نیازمند اصلاح است، اذعان داشت: حرکت مراجع عظام تقلید مبنی بر حرام اعلام کردن سود بانکی، حرکتی عملی و در چارچوب اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است./851/302/ب1

ارسال نظرات