۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۷۳۱
حجت الاسلام ماندگاری:

آستان مقدس علی بن باقر دانشگاه معرفت آموزی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: حرم علی بن باقر(ع) ۱۳۰۰ سال است که به عنوان دانشگاه به مردم معرفت می آموزد و به عنوان درمانگاه است بیماران را شفا می دهد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب پنجشنبه در مراسم شام شهادت علی بن باقر(ع) در جوار مضجع این امامزاده واجب التعظیم در مشهد اردهال کاشان، گفت: حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) از شهر مدینه حرکت کرد و در منطقه کاشان به تبلیغ اسلام پرداخت و جان خود را در این مسیر فدا کرد.

 

وی افزود: حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) همانند جدش سیدالشهدا(ع) به شهادت رسید و امام صادق(ع) می فرماید این بزرگواران شهید شدند تا ما حقیقت را پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که تنها چیزی که پرچم آن بالا می ماند اسلام است که مکتب خدا است، گفت: شهرت، قدرت، شهوت و حتی خانواده پرچم شان برافراشته نمی ماند.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که حضرت سلطانعلی(ع) و یارانش صرفا برای اسلام شهید شدند، گفت: هرچه با اسلام بدست بیاید، نعمت و جاودانه است و هرچه با اسلام از دست برود نیز نعمت و جاودانه است.

 

این کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما با اشاره به این که در انتخابات با اسلام و برخی نیز با پول رأی جمع می کنند، افزود: کسانی که با اسلام بودند، رأی بیاورند و نیاورند پیروز هستند و کسانی که با اسلام نبودند، رأی بیاورند و نیاورند، شکست خورده هستند.

 

کمک به حرم خاندان اهل بیت صدقه جاریه محسوب می شود

وی با اشاره به این که حق با اسلام است و باطل جولان می دهد، گفت: پول را می توان از دو راه اسلام و غیر اسلام بدست آورد، اما خاندان اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند تا ما پول را از راه اسلام بدست آوریم تا برای ما نعمت باشد.

 

به گفته وی، حرم علی بن باقر(ع) 1300 سال است که به عنوان دانشگاه به مردم معرفت می آموزد و به عنوان درمانگاه است بیماران را شفا می دهد، از این رو کسانی که به هر شکلی به این مکان کمک کردند، برای شان صدقه جاریه محسوب می شود، چرا که پول شان در مسیر اسلام صرف شده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این که مردم سال ها است از کتب شهید مطهری بهره مند می شوند و دانشمندانی نیز بوده اند که با علم شان بمب هسته ای ساخته اند، گفت: هرکه فرزندش را با خط کش اسلام تربیت نکند، خسارت دیده است.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که شهدا شفیع شدند، افزود: معلوم نیست که پولدار، زوردار و مسؤول شعیف شوند، از این رو پدران و مادران شهدا بُرد کرده اند.

 

شایان ذکر است، حضرت سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار فین و کاشان از طرف امام معصوم(پدر خود) به آن منطقه رفت و به‌مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌همراه یارانش مانند جد مظلومش امام حسین(ع) با لب تشنه، سر از بدنش جدا کردند.

 

شایان ذکر است، است 27 جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال 116 هجری قمری و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) و حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در مشهداردهال کاشان است که ایشان نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت(ع) در ایران است./1307/202/ب2

ارسال نظرات