۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۷۵۱
امام جمعه شهرستان گرمی:

ماه رجب فرصتی مناسب برای تقویت مؤلفه های معنوی و ارزشی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان گرمی آیین اعتکاف را فرصتی مناسب برای از بین بردن آثار گناه و معصیت دانست و گفت: ماه رجب فرصتی مناسب برای تقویت مؤلفه های معنوی و ارزشی در جامعه است.
حجت الاسلام يدالله صفري، امام جمعه شهرستان گرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی، خاطرنشان کرد: گرایش به کارهای معنوی و انجام فرایض دینی و شعائر اسلامی یکی از راه‌های آرامش بخش برای تقویت حضور معنوی در جامعه است.

 

وی با اشاره به هجمه‌های مختلف در جوامع بشری امروز، افزود: آیین اعتکاف فرصت خوبی است تا آثار گناه و معصیت را که در طول یک سال بر دل و جانمان نشسته است بزداییم و خودمان را برای ضیافت الهی آماده کنیم.

 

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف، تصریح کرد: ماه رجب فرصت مناسبی برای خودسازی و تقویت مولفه‌های معنوی و ارزشی در جامعه است و برگزاری آیین اعتکاف در جامعه به شکل فراگیر و با مشارکت جوانان زمینه آمادگی روحی و روانی جوانان را برای کسب فضایل ماه رمضان آماده می‌کند.

 

حجت الاسلام صفری این آیین را بستری مناسب برای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و ستیز بدخواهان با اندیشه و تفکر جوانان توصیف کرد و گفت: دشمن امروز به هر وسیله‌ای می‌خواهد انقلاب اسلامی و ارزش‌های ثمربخش آن را با انواع حربه‌ها و رواج کانال‌های مختلف ضد اخلاقی به مسیر خود خواسته خود حرکت دهد که در این بین باید مراقب بود تا جوانان گرفتار خواسته‌های نامشروع دشمنان نشوند.

 

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری باید به خودسازی جوانان و تکیه آنها بر اصول و مبانی معرفتی توجه کرد، بیان داشت: هر چه قدر این سرمایه‌های معنوی تقویت شود دشمن آسیب کمتری را به جوانان وارد خواهد کرد.

 

امام جمعه شهرستان گرمی همچنین به اشاره به شعار سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل، گفت: در کنار همه کارهای عملیاتی در این حوزه باید مساله فرهنگ‌سازی نادیده گرفته نشود چرا که یکی از مولفه‌های اساسی برای تحقق شعار سال توجه به مبانی فرهنگی و آموزشی در جامعه است که می‌تواند زمینه حرکت مطلوب‌تر و مقبول‌تری را فراهم آورد.

 

امام جمعه شهرستان گرمی تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی را برای ارائه برنامه‌های نو و طرح‌های حوزه فرهنگی خواستار شد./937/202/ب1

ارسال نظرات