۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۳۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نرمش‌های گذشته برخی افراد در مسأله هسته‌ای با شعار و آمارهای ظاهری درست نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که فن‌آوری هسته‌ای و نرمش گذشته در این عرصه با شعار و آمارها ظاهری درست نمی شود، گفت: آقایان باید نرمش های گذشته خودشان در مسأله هسته ای را جبران و این علم و فن‌آوری و دستاورد بسیار ارزشمند را برای کشور حفظ و صیانت کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، 20 فروردین ماه روز ملی فن‌آوری هسته ای را یادآور شد و گفت: مسأله هسته ای در کشور ما جایگاه خودش را پیدا کرده و مردم هم در شعارهای خودشان، بر حفظ این حق مسلم و فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای در جهت رفع نیاز جامعه بشری که از حقوق مسلم هر ملتی است و امت اسلامی باید آن را دنبال کند و هیچ گونه نرمشی در این جهت نباید صورت بگیرد، تأکید کرده و می کنند.

 

وی با تأکید بر این که نرمش‌های گذشته در مسأله هسته‌ای باید جبران شود، تصریح کرد: گذشته هر چه بوده گذشته است و آقایان باید نرمش های گذشته خودشان در مسأله هسته ای را جبران و این علم و فن‌آوری و دستاورد بسیار ارزشمند را برای کشور حفظ و صیانت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که فن‌آوری هسته‌ای و نرمش گذشته در این عرصه با شعار و آمارها ظاهری درست نمی شود، خاطرنشان کرد: با حرف و شعار و ارائه آمار کار درست نمی شود و واقعیت تغییر پیدا نمی کند؛ امروز واقعیت آن است که جامعه باید در دانش هسته ای و غنی سازی و دستاوردهای دیگر به همان جایگاه اولی که بوده، دست پیدا کند و مطالبه مردم از مسؤولان نیز همین است و این مهم نیز تنها با مقاومت و تکیه بر توان داخلی محقق خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، هنر انقلاب اسلامی را یک عرصه گسترده و وسیع خواند و گفت: هر کس هر گونه استعداد و هنری که دارد باید برای منظر قرار دادن ارزش های اسلامی به میدان بیاورد.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: هنرمند متعهد باید ارزش های ناب اسلامی از جمله جهاد، ایثار، شهادت، فداکاری و استکبار ستیزی را که جزو ارزش های والای دین هستند، هنرمندانه به تصویر بکشد و در مرئا و منظر جامعه قرار بدهد که الحمدلله در طول سال های گذشته در این جهت گام های خوبی برداشته شده که جای تقدیر است.

 

امام جمعه شهرکرد 21 فروردین سالروز افتتاح حساب صد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: تأسیس حساب صد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از کارهای زیبا و ماندگار امام خمینی(ره) با هدف حل مشکل مسکن کشور با همیاری و کمک مردم و دولتمردان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در طول این سال ها گام هایی در جهت تحقق این هدف مهم برداشته شده است اما نمی دانیم آیا در تریبون مقدس نماز جمعه می توانیم از این کارها و اقدامات صورت گرفته در بنیاد مسکن به عنوان یک أمر بالنده یاد کنیم و آیا برنامه ریزی های صورت گرفته به گونه ای بوده که بتواند مشکل مسکن کشور و طبقات مختلف مردم را حل کند یا نه؟ که قضاوت و پاسخ اش با مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که فرمان حضرت امام برای تأسیس بنیاد برکت یک فرمان همیشه زنده و پویا است، گفت: تأسیس این مجموعه و حساب از ضرورت‌ها است که باید با مطالبه و پیگیری مستمر از این مجموعه اجازه نداد خدایی نخواسته اهداف و برنامه ها کم رنگ شود بلکه با برنامه ریزی درست آن چه که مدنظر حضرت امام خمینی(ره) از تأسیس این مجموعه بوده را محقق ساخت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان به آغاز ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان از جمله فرصت‌های مغتنمی است که خدای متعال برای تطهیر دل و جان به بندگان خود داده تا بتواند تیرگی ها و ظلمت ها را از دل و جان خود پاک کنند./9457/201/ب2

ارسال نظرات