۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۳۹۷
حجت الاسلام ماندگاری:

نداشتن ولایت اهل بیت سبب گمراهی و سرگردانی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که نداشتن ولایت اهل بیت(ع) سبب گمراهی و سرگردانی انسان می شود، گفت: اگر در تمام امور زندگی مان اجازه از دین و فقیه داشته باشیم ولایت را قبول کرده ایم و در غیر این صورت مخالف ولایت هستیم.
حجت الاسلام ماندگاري

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با لزوم داشتن ولایت و تبعیت از اهل بیت(ع)، گفت: از نکات مهمی که در زندگی امام هادی(ع) و زیارت جامعه کبیره می توان به آن اشاره کرد بحث "ولایت" است، هر چقدر چتر ولایت امام هادی(ع) و اهل بیت(ع) را در زندگی مان بیشتر پهن کنیم در حقیقت ولایت خدا را پهن کرده ایم.

 

وی ادامه داد: طبق آیه شریفه "انما ولیکم الله و رسوله والذین آمنوا" خط ولایت ائمه معصومین(ع) همان ولایت پیامبر(ص) و خدا است، و خط ولایت فقها همان خط ولایت اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) و خدا است، ولایت به معنی اجازه گرفتن است، یعنی در هر کاری که می خواهیم انجام دهیم ببینیم که آیا امام معصوم(ع) در آن کار به ما اجازه داده است.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی، افزود: اگر ائمه معصومین(ع) در انجام کاری به ما اجازه ندادند و ما آن کار را انجام دادیم در خط ولایت شیطان قرار می گیریم، در سوره حمد مردم به سه دسته تقسیم می شوند، کسانی که ولایت را پذیرفته اند که خداوند نعمت به آن ها می دهد و مصداق "انعمت علیهم" هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: دسته دوم کسانی که مخالف ولایت و مصداق "المغضوب علیهم" هستند و مورد غضب الهی واقع می شوند و دسته سوم کسانی هستند که سرگردان و گمراه هستند، اگر در تمام امور زندگی مان اجازه از دین و فقیه داشته باشیم ولایت را قبول کرده ایم و در غیر این صورت مخالف ولایت هستیم و دچار گمراهی خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: اگر ادعای دوستی و ولایت امام علی النقی(ع) و اهل بیت را داریم و می خواهیم در زندگی مدرن و پیچیده امروزی تحت هدایت و ولایت امام هادی(ع) باشیم باید در کار، ازدواج، حرف زدن، نگاه کردن، خوراک، پوشاک و تمام امور روزمره زندگی از امام معصوم(ع) و فقیه اجازه داشته باشیم./869/302/ب1

ارسال نظرات