۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۲۴۵۲۹
معاون مطبوعاتی دولت دهم:

دشمن با مسأله سازی علیه ایران سعی در به بن بست کشاندن کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، گفت: غربی‌ها همواره دنبال پرونده‌سازی علیه کشورمان هستند تا با این ترفندها ما را به بن‌بست بکشانند، حال با این فرضیه‌ها باید پرسید که آیا توهم برای ایران یا دشمنان ما است.
دکتر محمد علي رامين

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، در مناظره با صادق زیباکلام که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: من فرهنگ اروپا را به‌خوبی شناخته و آن را لمس کرده‌ام و می‌دانم که حقوق بشر در آنجا چه مفهومی دارد آنها حتی از مسلمان شدن یک جوان ناراحت می‌شوند.

وی افزود: برخی در داخل کشور همواره مواضع خود را با غربی‌ها همسو می‌کنند به‌عنوان‌مثال در بحبوحه مذاکرات می‌گویند ایران دنبال ساخت بمب هسته‌ای است و این‌گونه کشورمان را تا آستانه اتهام پیش می‌برند.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه نباید گفت در ایران همواره توهم توطئه وجود داشته است، عنوان کرد: این بیان علمی نیست که گفته شود در ایران همیشه توهم توطئه وجود دارد در حالیکه غرب سال‌های سال برعلیه برنامه هسته‌ای ما شعار داده و نظام ما را حکومتی معرفی کرده که به دنبال ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای است.

 

رامین افزود: غربی‌ها با تکرار چنین شعارهایی ما را در جایگاه متهم و خودشان را در جایگاه مدعی‌العموم قراردادند و تلاش کردند ما را به بن‌بست بکشانند.

 

غربی‌ها همواره دنبال مساله سازی علیه کشور ایران هستند

 وی با اشاره به اینکه غربی‌ها همواره دنبال مساله سازی علیه کشور ایران هستند، بیان داشت: غربی‌ها پس از برجام اظهار داشتند که دیگر خیالمان از بابت ساخت بمب هسته‌ای در ایران راحت شده است اینک زمان آن است که به دنبال بهانه‌های دیگری علیه ایران باشیم، در حقیقت غربی‌ها همواره دنبال پرونده‌سازی علیه کشورمان هستند تا با این ترفندها ما را به بن‌بست بکشانند، حال با این فرضیه‌ها باید پرسید که آیا توهم برای ایران بوده  یا دشمنان آن است.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، خطاب به زیباکلام گفت: شما به‌عنوان استاد دانشگاه آیا تاکنون به تربیت نیروی مدافع علمی و سیاسی در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل پرداختید؟ در حالیکه در طول این 37 سال توسط آنها صدها مراکز پژوهشی برای براندازی نظام ایران مهیا و راه‌اندازی شد.

 

رامین با اشاره به اینکه امروز آمریکا مدعی شده که با فشار تحریم‌ها می‌تواند ایران را پای مذاکرات بکشاند، گفت: آنها تلاش دارند فناوری‌هایمان را از دستمان بیرون بکشد و حضور و نفوذ خود را پس از 37 سال تثبیت کند.

 

وی بیان داشت: امروز در کشورمان آزادی عمل وجود دارد، برخی در کشورمان از این آزادی سو استفاده کرده و هم سو با نظرات دشمنان ما حرکت می‌کنند آنها مزدور یا جاسوس نیستند بلکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب خائن هستند.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: اینکه در مذاکرات گفته شود کلید حل مشکلات در مذاکره با دشمن است و به‌جای خدا باید سراغ کدخدا رفت و دشمنان می‌توانند سیستم دفاعی ما را نابود کنند نشان از این دارد که ما از داخل نیز مورد هجوم قرار گرفتیم.

 

رامین با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا با هزینه بسیار زیاد و از طریق رسانه‌های خود به دنبال تغییر افکار مردم کشورمان هستند، گفت: بسیاری از روسای دانشگاه با حضور من در دانشگاه‌ها مخالفت کرده‌اند، به‌عنوان‌مثال هاشمی رییس دانشگاه آزاد حدود  14، 15 سال است که بنده را به دانشگاه خود راه نداده چرا که می‌داند باتجربه‌ای که دارم می‌توانم دانشجوها را نسبت به اطرافشان روشن کنم.

 

 وی افزود: اگر استادی در کشورهای غربی به طرفداری از ایران صحبت کند او را از محیط آموزشی حذف می‌کنند در حالیکه در کشور ما بر اساس آزادی بی‌نظیری که وجود دارد برخی به طرفداری از غرب صحبت می‌کنند و کسی به آنها چیزی نمی‌گوید.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، با اشاره به بی‌نتیجه بودن مذاکرات، عنوان کرد: باوجود مذاکرات تحریم‌ها بر سر جای خود باقی‌مانده و افزایش خواهد یافت، در پسابرجام ما به‌جای آمریکا با نوچه‌های آن نظیر کشور عربستان درگیر هستیم.

 

رامین با اشاره به اینکه دشمن قصد دارد چهره اسلام را چنان خشن و خبیث نشان دهد که حتی خود مسلمانان نیز از آن بترسند، اظهار داشت: آیا اینکه ما اجازه نمی‌دهیم دشمن به مرزهای کشور ما نزدیک شود توهم توطئه است در حالیکه تاکنون تحریمی برداشته نشده و از دشمنی‌ها کاسته نشده و دشمن روزبه‌روز بر تحریم‌های جدید افزایش می‌دهد.

وی ضمن انتقاد از وزیر امور خارجه کشورمان، بیان داشت: چرا وقتی غرب به هیچ‌کس اجازه صحبت درباره هولوکاست نمی‌دهد وزیر امور خارجه ما بدون اطلاع از چیزی آن را واقعیت معرفی می‌کند.

برخی در فتنه 88 تلاش کردند کشورمان را به وضعیت امروز سوریه تبدیل کنند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم، در خصوص فتنه 88 ابراز کرد: در این سال بدترین خیانت‌ها علیه کشور ما صورت گرفت کسانی در داخل بابیان اینکه ایران دنبال سلاح هسته‌ای است تلاش کردند تا کشورمان را به وضعیت امروز سوریه تبدیل کنند آن‌وقت امروز می‌گویند دنیای آینده دنیای گفتمان‌ها و نه دنیای موشک‌ها است./807/پ201/ج1

ارسال نظرات