۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۲۵۴۲۵
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر بناب:

دین‌مداران جامعه از حوزه های علمیه حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: هم‌چنانکه در گذشته اداره امور حوزه با حمایت برخی خیرین بوده است، امروز نیز بایستی دین‌مداران جامعه از حوزه حمایت کنند.
حوزه علميه

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی، اظهار داشت: هف از انقلاب اسلامی این بود که فرهنگ ستمشاهی برچیده شده و در قالب فرهنگ قرآنی کشور اداره شود، با وجود اینکه کارهای زیادی در کشور شده ولی کارهای زیادی همچنان بر زمین مانده که باید برای حل آنها قدم برداشت.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه سراسر کشور رسالت خطیری در حفظ و حراست از فرهنگ دینی جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: تاکنون حمایت جدی از حوزه های علمیه صورت نگرفته است، هم‌چنانکه در گذشته نیز اداره امور حوزه با حمایت برخی خیرین بوده است، امروز نیز بایستی دین‌مداران جامعه از حوزه حمایت کنند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، گفت: همه ساله آزمون ورودی حوزه های علمیه برگزار می شود که بعلت کمبود امکانات و ظرفیت کم، تنها بخشی از داوطلبان به تحصیل در حوزه های علمیه، جذب می شوند.


این استاد حوزه علمیه شهرستان بناب تصریح کرد: شهرستانی که نام آن با حوزه علمیه‌اش شناخته می‌شود، متأسفانه جوانان آن استقبال خوبی از این آزمون نکردند. در حالی که طلاب زیادی از شهرهای مختلف کشور از این حوزه فارغ‌التحصیل شده و در نقاط مختلف کشور و دنیا به ارائه خدمات دینی می‌پردازند.


حجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی با انتقاد از عدم توجه متمکنین شهرستان به اداره حوزه علمیه بناب، خاطرنشان کرد: به غیر از عده کمی از متمکنین مردم نسبت به اداره این حوزه بی‌توجه هستند و مردم باید بدانند که این حوزه که اعتبارات دولتی ندارد، چطور اداره می‌شود.


وی خواستار توجه جدی مردم به وظایف و نقش خطیر حوزه های علمیه در عصر حاضر شد و گفت: اگر حوزه و روحانیت نبود، خدا می داند که فرهنگ جامعه به چه آفت هایی مبتلا شده بود، انتظار داریم عموم متدینین جامعه و خیرین در اداره امور حوزه های علمیه بناب تعامل و همکاری داشته باشند./935/302/ب2

ارسال نظرات