۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۵۶۴۰
امام جمعه اهر:

امام علی الگوی تمام‌ عیار اقتصاد مقاومتی و اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: امام علی (ع) الگوی تمام ‌عیار اقتصاد مقاومتی و بحث‌های اقتصادی اسلامی هستند.
حجت اسلام حاجي زاده

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امام علی(ع) را تربیت‌یافته خدا و رسولش بود، اظهار داشت: خوشا به شیعیان امام علی (ع) که ولایت علی بن ابی‌طالب را قبول کرده و از نظر اعتقادی و هم از نظر عملی از شیعیان واقعی آن حضرت هستند.

 

وی با بیان این‌که ما شیعیان آن حضرت هستیم باید قلباً و عملاً به فرمایشات آن حضرت عمل کنیم، افزود: مردم و مسؤولان بزرگوار باید تلاش نمایند در تمامی امورات از آن حضرت تبعیت نمایند تا در جامعه عدالت برقرار شود، حضرت امام (ره) می‌فرمایند؛ روز تولد امام علی(ع) روز تولد عدالت مطلق است.

 

امام جمعه اهر با ذکر این‌که تمامی آحاد جامعه و مسؤولان که توفیق خدمت‌گزاری در نظام اسلامی را دارند، باید از صفات شخصی و مسائل حکومتی و رفتار علوی این بزرگوار تبعیت کنند، افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و عترت حضرت زهرا(س) است.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمام مسائل باید از آن حضرت تبعیت کنیم تا عدالت در جامعه برقرار شود، و اگر در دنیا زمامداران و حاکمان به عهدنامه امام علی(ع) عمل کنند دنیا تبدیل به گلستان خواهد شد و هیچ حقی پایمال نخواهد گشت اما می‌بینید قلدران و زمامداران عالم و استکبار جهانی چه بلاهایی به سر مردم می‌آورند و مهره‌های استکبار و آل سعود چقدر ظلم و جفا به مردم مظلوم کشورهای اسلامی روا می‌دارند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که امام علی(ع) تابلو و آینه تمام‌عیار و کامل زندگی و حکومتی دینی است، ادامه داد: سال 95 را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری فرموده‌اند و این مهم برگرفته از آموزه های دین اسلام است.

 

وی افزود: امام علی (ع) الگوی تمام‌ عیار اقتصاد مقاومتی و بحث‌های اقتصادی اسلامی هستند و اگر به راهکارهای اقتصاد مقاومتی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید، مصرف و توزیع دقت کنیم،، این مسائل کاملاً در زندگی امام علی(ع) مشهود است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه، تأکید کرد: آن‌هایی که در فکر اقتصاد مقاومتی هستند باید به شیوه زندگی امام علی(ع) روی بیاورند و بدانند بافکرهای لیبرالیستی هیچ‌وقت این امر محقق نخواهد شد و تنها باید به مدیریت جهادی و مدیریت علوی بیندیشند.

 

وی با ذکر سخنی از امام علی(ع) خطاب به ابوذر غفاری به نقل از امام جواد(ع)، افزود: انسان باید تنها به خداوند متعال متکی بوده باشد که تکیه به خدا سبب خوشحالی انسان است، امیدواریم تمام امورات خود را به پروردگار متعال واگذار کنیم که هرچقدر انسان وابستگی‌اش به خداوند متعال بیشتر باشد به همان اندازه از طرف پروردگار موردتوجه قرار خواهد گرفت./854/302/ب3

ارسال نظرات