۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۷۲۵
امام جمعه فریدن:

اخلاص راه در امان ماندن از رذائل اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریدن با بیان این‌که خطر ابتلا به حسد و تکبر بیش از هر رذیله‌ای طلاب را تهدید می‌کند، گفت: راه درمان و فرار از این بیماری‌های اخلاقی که طلاب را تهدید می‌کند داشتن اخلاص است.
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي امام جمعه فريدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، صبح امروز در مدرسه علمیه الزهرا شهرستان فریدن، با اشاره به لزوم پرهیز از عیب جویی و غرور بیجا، گفت: امام هادی(ع) می فرمایند: کسی که از خودش راضی باشد و عیب های خودش را نبیند و حسن دیگران را عیب بداند دشمنانش زیاد می شود.

 

وی در ادامه افزود: اما بنابر آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) کسی که برای رضای خدا قدم بردارد و نه برای رضای خودش به زودی خداوند محبت و موقعیت او را در دل همه حتی دشمنانش می اندازد و نزد همه جایگاه خاصی خواهد داشت.

 

امام جمعه فریدن خاطرنشان کرد: برخی از انسان ها در موقعیت های مختلفی قرار می‌گیرند و با مسائل مختلفی درگیر می‌شوند اما همین انسانها بهترین الگو و سرلوحه ماندگاری در زندگی می شوند مانند همسر فرعون که با وجود اینکه فرعون از متکبرین بود و خود را خدا می‌خواند اما همسرش انسانی با ایمان و خدایی می‌شود و نام و جایگاهش در قرآن به عنوان یک الگوی مناسب برای دیگران قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به اهمیت دوری طلاب از رذائل اخلاقی، اظهار کرد: دو عیب و بیماری بزرگ در زندگی وجود دارد و بیشتر طلبه ها را مورد تهدید قرار می دهد، باید سعی شود از مبتلا شدن به این دو بیماری دوری گزینند زیرا منجر به سقوط افراد می‌شود، یکی از این بیماری‌ها بیماری تکبر و دیگری حسد است.

 

وی ادامه داد: شیطان به خاطر تکبر از درگاه خداوند رانده شد در صورتی که جایگاهش به دلیل عبادت هایش در صف ملائکه بود، زمانی که خداوند دستور به سجده ملائک در مقابل انسان داد ابلیس به خاطر تکبر از فرمان خدا سرپیچی کرد و در پیشگاه خداوند قسم یاد کرد که تمام مردم را اغوا کنند پس هر لحظه و هر ثانیه باید مراقب حیله‌ها و توطئه‌های شیطان باشیم، شیطان حتی در موقع عبادت در وجود ما رخنه نکند.

 

امام جمعه فریدن اخلاص را از مهم ترین نیازهای طلاب دانست و تصریح کرد: راه درمان و فرار از این بیماری‌های اخلاقی که طلاب را تهدید می‌کند داشتن اخلاص است، چرا که وقتی شیطان به عزت و جلال خداوند قسم یاد کرد که انسان ها را اغوا می کند در همان لحظه گفت همه را اغوا می کنم مگر مخلصین پس باید برای رهایی از تکبر تمام کارها را برای رضای خدا انجام داد و تسلیم امر الهی باشیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات