۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۲۳۸۱۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دولتمردان حفظ اقتدار ملی را وظیفه خود بدانند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که دولتمردان باید حفظ اقتدار ملی را وظیفه خود بدانند، گفت: همه دیدند که برجام تاکنون خسارت‌های زیاد مالی و سیاسی را به بار آورده و آمریکایی‌ها پای خود را لای درب مذاکرات گذاشته‌اند تا در آینده و در انتخابات به ما خسارت‌های دیگر وارد کنند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت السلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد با اشاره به بدعهدی و دشمنی‌های غربی‌ها علیه ملت ایران گفت: بی‌تردید غرب و آمریکایی‌ها دلسوز مردم ما نبوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن و دشمنی استفاده می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: نباید در برخورد با دشمنی آمریکایی‌ها انفعالی عمل کرد، بلکه باید قاطعانه از عزت و شرف و دارایی‌های ملت ایران دفاع کرد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: اقدام عملی در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی است که مسؤولان باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات شکوهمند بیت‌المقدس تصریح کرد: لازم است تا یاد رزمندگان اسلام را گرامی بداریم که در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه‌های فراموش‌نشدنی را خلق کردند.

 

بیت‌المقدس‌ها و والفجرها از افتخارات ملت ایران است

خطیب جمعه قزوین بیت‌المقدس‌ها و والفجرها را موجب افتخار ملت ایران دانست و ابراز کرد: امروز جای تأسف است که برخی مسؤولان به جای استفاده از ادبیات دفاع مقدس به برجام 1 و 2 بسنده کرده و بیت‌المقدس 1 و 2 و والفجر 1 و 2 و ده‌ها حماسه دیگر را فراموش کرده‌اند.

 

وی درادامه اضافه کرد: ملت ایران ملتی بوده و هستند که در عملیات بیت‌المقدس مرحله یک و دو و نظیر آن‌ها، رعب و وحشت در دل دشمنان و جنگ افروزان امریکایی و بعثی ایجاد می‌کرده و عزت و سربلندی برای کشور خلق می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ادبیات دفاع مقدس را افتخارآفرین عنوان کرد و تصریح کرد: مردم نگران خدشه وارد شدن به ادبیات و ارزش‌های دفاع مقدس هستند و این دغدغه را نیز مطالبه می‌کنند، بنابراین از مسؤولان انتظار داریم که ادبیات خود را با قرآن، نهج‌البلاغه، فرهنگ حسینی، دفاع مقدس، ارزش‌های انقلاب و شهدا در یک راستا هماهنگ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، خاطرنشان کرد: معلمی شغلی عظیم و بزرگ است و شهید مطهری نمونه بارز معلمی اندیشمند و دانشمندی بود مطهری از جمله کسانی بود که عقل را در مقابل منطق قوی تسلیم می‌کرد و دل را با مطالب نورانی، عرفانی و قلبی تحت تأثیر قرار داد از این رو باید این شخصیت الگوی دیگر معلمان باشد تا در مسیر تربیت دانش‌آموزان بتواند روح و جان انسان‌ها را مورد تأثیر قرار دهد.

 

توجه به تعالی روحی و معنوی انسان‌ها در کنار رشد علمی

خطیب جمعه شهر قزوین با بیان اینکه تأثیرگذاری معلم بر روح و جان دانش‌آموز وی را به سمت موفقیت رهنمون می‌کند، گفت: شایسته است در مسیر معلمی به تعالی روحی و معنوی انسان‌ها در کنار رشد علمی هم توجه مضاعفی شود.  

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به ‌روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: هر از چندی برخی از کشورهای خلیج فارس با تحریک آمریکا، در پی تحریف نام خلیج فارس هستند و آن‌ها باید بدانند که فارس و خلیج به هم آمیخته و جدایی ناپذیرند.

 

ایران خود را تأمین کننده امنیت همه کشورهای مسلمانان جهان می‌داند

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهای خلیج فارس به برکت امنیت به وجود آمده از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی می‌توانند با خیالت راحت و آسوده در آسایش و امنیت زندگی کرده و از شر ظلم استکبار جهانی در امان باشند و ایران اسلامی که پرورش یافته مکتب حضرت رسول اکرم (ص) است، خود را تأمین کننده امنیت همه کشورهای منطقه خلیج فارس، مسلمانان جهان و مستضعفان عالم می‌داند.

 

امام‌ جمعه قزوین در ادامه افزود: مبادا این‌ها را از ما بگیرند و جای آن برجام یک، برجام دو و برجام سه را مطرح کنند چرا که ملت ما در عملیات بیت‌المقدس‌ها و والفجر عظمت و سربلندی می‌آفریدند و نکند برجام هایی مطرح شود که در هر یک از آن‌ها افتخاراتمان آسیب ببیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به هفته کارگر و تبریک این ایام، ابراز  کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که خدا هم کارگر است و رهبری هم فرموده‌اند که همه باید کار بکنند و کارگری به قشر خاصی اختصاص ندارد و این شغل، شغل انبیاء(ع) است و ارائه خدمت به جامعه ارزش و اهمیت فراوانی دارد.

 

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که مسؤولان در مقابل قشر کارگر وظایفی را برعهده دارند، افزود: مسؤولان و دولتمردان وظیفه ایجاد اشتغال برای همه جامعه را بر عهده دارند تا با تلاش و کوشش چرخ اقتصاد به خوبی بچرخد و جامعه از رکود نجات پیدا کند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: این‌که فقط بگوییم ما از رکود خارج شده‌ایم، مشکلات برطرف نخواهند شد و آن زمانی ما از رکود خارج می‌شویم که کارخانه‌ها فعال باشند و جامعه با ساخت و ساز و عمران و آبادانی همراه باشد و تحقق این هدف وظیفه دولتمردان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هر چقدر دولتمردان به‌جای پرداختن به مشکلات اقتصادی به باندبازی و سیاست‌بازی ورود پیدا کنند به مردم ضربه وارد کرده‌اند و واقعاً از نظر فقهی و شرعی مسؤولانی که با این رویکرد کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند، حلال بودن حقوقشان زیر سؤال است و زمانی حقوق آن‌ها حلال است که سر کار خودشان بوده و دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند و انرژی خود را پشت درهای بسته و کار سیاسی تلف نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی پرهیز از خام فروشی را از دیگر وظایف مسؤولان نامید و اظهار کرد: نباید مواد اولیه را با قیمت ناچیز به کشورهای خارجی صادر کنیم و آن‌ها مواد خام را در قالب محصول به کشور ما وارد نمایند و در نتیجه این روند به بیکاری و آسیب به اقتصاد ما شود و باید تلاش کنیم با راه‌اندازی کارخانه از خام فروشی پرهیز کنیم.

 

وی نظارت مؤثر به‌ منظور ارتقای کمی و کیفی محصولات داخلی را از دیگر وظایف دولتمردان دانست و تصریح کرد: هم عقل حکم می‌کند هم رهبری تأکید کرده‌اند و هم مصلحت حکم می‌کند که مایحتاج‌مان را از کالاها و تولیدات داخلی تأمین کنیم اما برای دست‌یابی به این هدف باید ارتقای کمی و کیفی محصولات داخلی را به‌صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

 

دولتمردان باید اقتدار ملی را وظیفه خود بدانند 

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دولتمردان باید اقتدار ملی را وظیفه خود بدانند، خاطرنشان کرد: زمانی ما به شدت تحریم بودیم و روزانه توانایی فروش 750 هزار بشکه نفت را داشتیم اما با این میزان فروش 100 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کردیم.

 

وی ادامه داد: امروز با وجود فروش 2 میلیون بشکه نفت در روز 30 تا 40 میلیارد دلار درآمد داریم و این موضوع به دلیل آن است که در آن زمان ما اقتدار و رفتار جدی در مقابل امریکا و مستکبران نشان می‌دادیم اما امروز به آن‌ها می‌گوییم کدخدا و اقتدار ملی‌مان را زیر سؤال می‌بریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که قبل از برجام با وجود این‌که نفت کمتری می‌فروختیم، سه برابر درآمد داشتیم، گفت: آمریکایی‌ها پس از برجام دو میلیارد دلار از دارایی‌های ما را به غارت بردند و این همان برجامی است که نام آفتاب تابان به آن می‌دادند و با وجود این همه خسارت سیاسی و مالی باز هم حرف از تعدد برجام می‌زنند.

 

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که ریسمان برجام، ریسمان پوسیده است، یادآور شد: یک سرِ ریسمان پوسیده برجام به‌ دست شیطان است و عده‌ای می‌خواهند ریسمان‌های پوسیده دیگر را مطرح کنند و آن را به برجام 1 بیفزانید و مردم را با این ریسمان پوسیده در چاه ظلم، جنایت و خیانت امریکایی‌ها بفرستند و ما وظیفه داریم این معانی و خسارت‌ها را یادآوری کنیم و اگر کوتاهی کنیم مسئول هستیم.

 

آمریکایی‌ها پای خود را لای درب مذاکرات گذاشته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: همه دیدند که برجام تاکنون خسارت‌های زیاد مالی و سیاسی را به بار آورده و همانطور هم خسارت‌ها اضافه می‌شود و امریکایی‌ها پای خود را لای درب مذاکرات گذاشته‌اند تا در آینده و در انتخابات و سایر دوره‌ها هم امتیاز بگیرند و به ما خسارت‌های دیگر وارد نمایند.

 

امام‌جمعه قزوین در پایان با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، افزود: حضرت رسول اکرم (ص) آمدند تا آلودگی‌ها را از انسان‌ها پاک کنند و پس از آن آیات الهی و حکمت را در دل انسان‌ها راه بدهند و این مهم یکی از رسالت‌های آن حضرت بود./873/201/ب2

ارسال نظرات