۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۰۹۷
آیت الله صفايي بوشهري:

مدرسه سعادت همچون نگيني درخشان بر تارك خليج فارس مي درخشد

آیت الله صفايي بوشهري با بیان این که مدرسه سعادت همانند خورشيدي است كه در پرتو نورش انسان هاي بزرگي تربيت شدند، گفت: مدرسه سعادت نقشي مهم در تحولات استان بوشهر و منطقه جنوب داشته و چون نگيني درخشان بر تارك خليج فارس مي درخشد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم بازگشایی ساختمان مدرسه تاریخی سعادت بوشهر همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم صبح امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری، استاندار، معاون میراث فرهنگی كشور، مسؤولان و جمعی از دانش آموختگان این مدرسه و علاقمندان برگزار شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در این مراسم گفت:خليج فارس از حيث مساحت سومين آبراه جهاني است اما از نظر استراتژيك، تاثيرآن به تمام ابعاد هندسه جهان است.

 

وی افزود: به همين دليل خليج فارس همواره در مجامع مختلف به عنوان كانون تحولات جهاني مورد توجه بوده و براي مديريت خليج فارس حساب خاصي در نظر گرفته مي شود.

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: خليج فارس در عرصه اقتصادي مهم ترين مركز توليد انرژي، در سياست كانون تحولات سياسي، در عرصه علم و فناوري داراي قدرت بالا و در عرصه فرهنگي نيز قابليت هاي زيادي دارد به همين دليل است كه از نظر نگاه آمايشي خليج فارس در بالاترين مرتبه تاثيرگذاري و توجه قرار دارد و به همين دليل حضور بيگانگان را در آن تجربه كرده ايم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: آن گروه و كشوري كه خليج فارس را مديريت كند نظم نوين جهان از آن اوست و استان بوشهر كه دريچه اي است بر اين افق نقشي مهم در اقتصاد، سياست و فرهنگ دارد.

 

وی بیان داشت: تاريخ علم و فناوري خليج فارس به تمدن ايلاميان برمي گردد و استان بوشهر سبب شد، دانش، علم و فناوري در اين استان رنگ بين المللي به خود بگيرد.

 

امام جمعه بوشهر گفت: در سيراف كتابخانه هاي بزرگي تاسيس و بزرگاني ظهور كردند به گونه اي كه نخستين مكتب علمي در خليج فارس در سيراف توليد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: مدرسه سعادت در ادامه حركت هاي علمي در سال 1278 در قالب آموزش و پرورش نوين با نگاه آموزش علوم جامع، پرورش و تربيت اخلاقي و به روز فكر كردن در ابعاد مختلف زندگي تاسيس شد.

 

آیت الله صفايي بوشهري با بيان اينكه بزرگاني از روحانيت و برادران سعادت اقدام به تاسيس اين مدرسه كردند، افزود: مدرسه سعادت در ايران و بين الملل نقشي مهم ايفا كرده و خورشيدي در تمدن خليج فارس است كه تمدن نوين را استمرار داد.

 

وی یادآور شد: امروز روز بزرگداشت تمام افتخارات ايران اسلامي در منطقه جنوب است زیرا در مدرسه سعادت درس مقاومت، بيداري، بصيرت و ايستادگي در مقابل بيگانگان ارائه شد و در دوره هاي مختلف از مشروطه، انقلاب و دفاع مقدس نيروهاي معتقد و برجسته اي تحويل داد.

 

آیت الله صفايي بوشهري گفت: مدرسه سعادت همانند خورشيدي است كه در پرتو نورش انسان هاي بزرگي تربيت شدند، مدرسه سعادت نقشي مهم در تحولات استان بوشهر و منطقه جنوب داشته و چون نگيني درخشان بر تارك خليج فارس مي درخشد./203/846/ب1

ارسال نظرات