۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۲۵۵۰۳
امام جمعه بجنورد:

بهترین راه درمان آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ نماز در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز بهترین و مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و درمان آن‌ها، گسترش بیش از پیش فرهنگ نورانی نماز در جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی - شورای اقامه نماز خراسان شمالی حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست فصلی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان‌های استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام، اظهار کرد: نماز ستون دین و بال پرواز مؤمن از خاک به سوی افلاک است.

 

وی با بیان اینکه هر اندازه برای گسترش فرهنگ نماز و ترویج این فریضه الهی در جامعه کار کنیم باز هم کم است، اضافه کرد: باید برای رشد این فریضه الهی در جامعه و ارتقای سطح زندگی اجتماعی مبتنی بر مکتب اسلام، تلاش و فعالیت جهادی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین و بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و درمان ناهنجاری‌های موجود در جامعه رشد و گسترش بیش از پیش فرهنگ نورانی نماز است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با پیش‌قراول خواندن فعالان نماز در جامعه اسلامی، گفت: فعالان و متولیان بخش ترویج اقامه نماز بدون هیچ چشم‌داشتی به‌مثابه طبیبان آگاه به فعالیت خداپسندانه دعوت به نماز در جامعه روی آورده‌اند که این ادامه راه صالحان و اولیای الهی است.

 

به گفته وی هر چه در راه اعتلای این فریضه نورانی در جامعه اسلامی تلاش كنیم كم است چرا که این مسیر و موفقیت مطلوب درزمینهٔ ترویج اقامه نماز در کشور، نیازمند یك اقدام جهادی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت فراوان موضوع دعوت به نماز در جامعه دینی، خاطرنشان کرد: برای نجات جامعه از درگیری‌های روحی و روانی و افزایش صلاح و سداد عمومی باید فرهنگ نماز را در جامعه گسترش دهیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر فرهنگ اقامه نماز در کشور به خوبی ترویج و گسترش یابد بدون شک بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی از کشور رخت برمی‌بندند.

 

وی با قدردانی از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در استان و دبیران شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی، اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات خوب ستاد اقامه نماز استان چون برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا و اجلاس استانی نماز، گام‌های بسیار خوبی برای توسعه و ترویج این فرهنگ نورانی محسوب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی نیز در این نشست با تبیین سیاست‌های نظارت و ارزیابی بر عملكرد نمازی دستگاه‌های ستاد اقامه نماز كشور، اظهار کرد: در سال 94 نظارت روزانه از چگونگی روند برگزاری نماز جماعت در ادارات استان صورت می‌گرفت و بر این اساس و با ارائه مستندات، ستاد اقامه نماز به ارزیابی عملكرد دستگاه‌ها می‌پردازد.

 

وی خاطرنشان كرد: امسال هیأت ارزیابی از نمایندگان ستاد اقامه نماز، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دفتر امام جمعه مركز استان تشكیل شده که در جلساتی منظم به بررسی عملكرد دستگاه‌های اجرایی استان درزمینهٔ ترویج و توسعه فرهنگ نماز خواهد پرداخت.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی از دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اداری استان خواست تا هر چه سریع‌تر مستندات خود را بر اساس جداول درخواستی ستاد اقامه نماز تكمیل و به هیأت ارزیابی ارائه کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات