۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۶۹۳
مدیر مدرسه علمیه ابافاضل قم:

تربیت طلاب انقلابی، حوزه را از انحطاط دور می‌کند

مدیر مدرسه علمیه ابافاضل با تأکید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حوزه انقلابی، نقش طلاب را در انقلابی ماندن حوزه مهم خواند و اظهار داشت: مسؤولان حوزه اگر نیروی عظیم و استعداد طلاب جوان را سازماندهی منطقی و جهت دهی نکنند، خطر انحطاط حوزه را تهدید می کند.
حجت الاسلام طباطبایی مدیر مدرسه ابافاضل

حجت الاسلام سید محمدعلی عسکری طباطبایی، مدیر مدرسه علمیه ابافاضل قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه دینداری و انقلابی‌گری در یک مقوله هستند، گفت: در بعد انقلابی ماندن حوزه نگرشها متفاوت است، انقلاب یک موضوع متفاوت از دین نیست که انسان متدین و انقلابی دو تصویر مجزا داشته باشند، ما در خارج چارچوب دین برای هیچ چیز ارزش قاعل نیستیم و هرچیز در این چهارچوب باشد ارزش دارد، انقلابی ماندن حوزه  یک حقیقت است که از ابتدا انقلاب بر اساس آن شکل گرفت. متأسفانه با وجود اینکه اساس این انقلاب بر اساس دین و تشیع به وجود آمده در حال حاضر در برخی از رسانه ها و روزنامهها شاهد نقد و تحریف اسلام و روایات هستیم که این امر باید جوامع عمومی شیعه را به اعتراض به این مسائل وادارد ولی هیچ گونه برخوردی با این انحرافات انجام نمی شود.

 

اصل انقلاب به پشتوانه جامع مرجعیت و بر پایه تدین و تقید شیعه شکل گرفت

 

وی ایجاد تفرقه را یکی از اهداف دشمن دانست و گفت: مردم باید از انقلاب، تمامیت دین را متوجه شوند و این فهم سبب می شود که انقلابی بمانند، هدف از انقلاب همین بوده است، به همین دلیل در طول دوران تاریخ رهبریت انقلاب را مراجع و علمایی که نماد تدین و تشیع بودند به دوش گرفتند و اگر این نمادها در برهه زمان حفظ شود در واقع انقلابی بودن معنا پیدا می کند و حفظ می شود دشمن می داند تمام انقلاب به واسطه حوزه و روحانیت صورت گرفته و به همین دلیل برای تضعیف حوزه سرمایه گزاری بالایی کرده است.

 

حجت الاسلام عسکری طباطبایی افزود: اگر روزی روزگاری حوزه به جایی برسد که میان انقلابی بودن و متدین بودن انفکاک و تفکییک به وجود بیاید یقین کنید که این موضوع باعث از بین رفتن انقلاب و انقلابی بودن می شود. زمانی که فاصله بین متدینین و انقلابیون زیاد شود این امر سبب تفرقه و دور شدن از اهداف انقلاب خواهد شد.

 

مدیر مدرسه ابافاضل یکی از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی را پشتوانه جامع مراجع دانست و گفت: باید با الگو قرار دادن وحدتی که در زمان انقلاب وجود داشت، نگذاریم بین عالمان دینی تفرقه ایجاد شود.

 

تقید، تدین، اخلاص و خداترسی معیارهای اصلی یک فرد انقلابی است

 

وی با توجه به سخنان رهبری انقلابی ماندن حوزه را یک موضوع فراموش شده دانست و افزود: انقلابی بودن حوزه یک امر فراموش شده است که از سوی رهبر انقلاب یادآوری شد. امروزه داعش با یک حاکمیت باطل از فرقه های گوناگون برای تداوم هدف های پلیدش استفاده می کند، نرم افزار به روز دارند که قدرت جامعه تشیع و مراجع را روزانه مورد سنجش قرار می دهند، اما متاسفانه در جامعه شیعی ما تقسیم سلیقه ای نیروها کمر انقلاب و نظام را می شکند، حوزه انقلابی باید کسانی که اهل تقید، تدین و خداترسی هستند هرچند که با سلیقه مدیران تفکراتشان هم خوانی ندارد به عنوان یک نیروی انقلابی و کارآمد تلقی کنند و از تفکراتشان در مسیر حفظ انقلاب و پیشرفت حوزه استفاده کنند.

 

حجت الاسلام عسکری طباطبایی نصب و عزل های سلیقه ای در حوزه را یک امر خطرناک برشمرد و گفت: این کنار گذاشتن ها و حذف سلیقه ای باعث می شود که یک حوزه به ظاهر انقلابی تشکیل شود و در نقطه های حساس ماهیت خود را آشکار کند که توان مقابله با آن وجود نداشته باشد.

 

مدیر مدرسه ابافاضل با تأکید براینکه تقوا و تدین از نشانه های یک فرد انقلابی است، افزود: اگر محوریت انتخاب خدا، تقوا، تقید و تدین باشد و این اساس در همه جا حفظ شود بی شک پاسخ انقلابی بودن حوزه را تا ظهور حضرت مهدی(عج) می دهد، انقلابی بودن حوزه بدان معنا است که هرکس در حیطه کار خودش به جز خدا و اهل بیت(ع) هیچ کس را در نظر نگیرد و تفکیکات سلیقه ای انجام نشود.

  

وی با بیان عدم وجود تضارب آرا در حوزه خاطرنشان کرد: تضارب آرای اهل خبره در حد غیر استاندارد در حوزه اصلا وجود ندارد، اینکه بررسی انقلابی بودن حوزه فقط جنبه رسانه ای و روزنامه ای داشته باشد خواسته رهبری نیست، در واقع صاحب نظران و علمای حوزه علمیه در مجالس خانگی و خصوصی باید این مشکل بزرگ را حل کنند این جلسات اثر مثبت دارد.

 

جهت ندادن و سامان دهی نکردن استعداد طلاب، باعث خطر بزرگ انحطاط فرهنگی در حوزه می شود

 

مدیر مدرسه علمیه اباصالح نقش طلاب را در انقلابی ماندن حوزه مهم خواند و اظهار داشت: مسؤولان اگر نیروی عظیم و استعداد طلاب جوان را در شکل گیری تفکراتشان سازماندهی منطقی و جهت دهی نکنند، عدم این ساماندهی باعث انحطاط حوزه می شود، اگر ساماندهی درست شود این نیروی عظیم طلاب جوان تحت سیطره یک فرماندهی درست قرار می گیرند و این حوزه همان حوزه ای می شود که انقلاب را خلق کرد، تمام این مسائل نیاز به یک مدیریت مقتدر و کلان نگر تحت اعتقادات شیعی دارد./874/ت301/س

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
من خیلی ایشون رو دوست دارم خدا حفظشون کنه❤️
0
0
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴
سلام علیکم به نظرم انقلابی بودن طلابطبق تجربه 40 ساله باعث شده تا مردم از دین و دیانت و مراجع وطلبه و ... زده شوند و ان شاء الله علما رویکردی کنند تا ازانقلابی بودن دور شوند و همرنگ مردم باشند تا مردم به آغوش علما باز گردند زیرا انقلابی بودن نیاز دارد تا هر حرکت مسئولین را تایید کنی و برای حقوق و مزایا تبلیغ هر مطلبی کنی ...
شاید بنده اشتباه کنم ولی ان شاء الله نظرم را منتشر کنید تا دیگر طلابهم نظرشان را بنویسند
4
2