۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۹۵۳
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد؛

ارسال ۳۹۱۴ مقاله تربیتی به همایش علمی تخصصی تربیت

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ظرفیت بالای ترویج تربیت اسلامی در استان و این که 3914 مقاله تربیتی به همایش علمی تخصصی تربیت اسال شده است، گفت: ارسال این تعداد مقاله فراتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بود.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در همایش تجلیل از برگزیدگان تربیت که صبح امروز در مرکز علوم وحیانی اسراء برگزار شد، گفت: استان قم از ظرفیت بسیار بالایی در ترویج تربیت اسلامی برخوردار است و دانش آموزان پنجاه کشور جهان در این استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی ادامه داد: 11 مدرسه خارجی در این استان مشغول به فعالیت هستند که فعالیت‌های آموزشی آن‌ها به سبک آموزشی کشورهای آن‌ها است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال 89 که شهر قم را شهری بین المللی معرفی کردند، افزود: قم در واقع شهری بین المللی است و امروز به میزبانی از این همایش فاخر به خود افتخار می‌کند.

 

وی این همایش را در راستای ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت حرف اول را می‌زند و باید دانست که گام نخست در این زمینه باید با تربیت برداشته شود.

 

شیخ الاسلام تصریح کرد: باید بتوانیم تمام نگاه‌های متولیان تربیتی سطح کشور را به سمت تربیت متوجه کنیم چرا که تربیت امری بسیار مهم و زیربنایی است.

 

وی با اشاره به نقش پژوهش در عرصه تربیت, خاطرنشان کرد: چنانکه مشخص است تربیت مقدم بر آموزش است و تا زمانی که تربیت به صورت کامل در جامعه مورد توجه قرار نگیرد آموزش به خودی خود فایده ندارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از ارسال 3914 مقاله به این همایش خبر داد و یادآور شد: این در حالی بود که در جلساتی که برای برگزاری این همایش برگزار شد نهایت انتظار مسؤولان ارسال 2 هزار مقاله در این زمینه بود.

 

شیخ الاسلام گفت: تیم‌های داوری در این عرصه تشکیل شده است و هر مقاله شش بار مورد ارزیابی واقع شد و در پایان 150 مقاله به عنوان مقالات برگزیده معرفی شدند./979/202/ب2

ارسال نظرات