۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۲۹۷۸۴
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف اردبیل خبر داد؛

آغاز ثبت نام از متقاضیان طرح تابستانی نشاط معنوی در اردبیل

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح تابستانی نشاط معنوی از روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.
نشاط معنوی

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد علی نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف اردبیل، در جلسه برنامه ریزی برنامه های ماه مبارک رمضان و طرح تابستانی نشاط معنوی، خاطرنشان کرد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح تابستانی نشاط معنوی در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اردبیل و بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شده و تا هجدهم ماه جاری ادامه دارد.

 

وی افزود: با عنایت به شروع ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان اعزامی از قم برای اجرای طرح ضیافت الهی، کلاس های طرح نشاط معنوی به جهت بهره مندی از ظرفیت آموزشی این عزیزان، از روز هجدهم خرداد ماه 95 آغاز و تا پایان تیرماه 95 ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: محتوای آموزشی طرح شامل، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم در قالب دو کتاب 300 موضوع و مسافران آسمان و کتاب های سه گانه الف، با  تا خدا برای دوره ابتدایی، سی نشانه یک راه برای دوره راهنمایی و نردبان آسمان برای دوره متوسطه است که از سوی اوقاف استان در اختیار شرکت کنندگان در طرح قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام علی نسب برگزاری برنامه های مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی، کلاس های تربیتی، اخلاقی و احکام به صورت هفتگی برای دانش آموزان و والدین آنها را از دیگر برنامه های آموزشی در این طرح عنوان کرد و افزود: کلاس هایی نیز جهت تصحیح قرائت نماز برای نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده اند پیش بینی شده است.

 

وی دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرای طرح نشاط معنوی را انس با قرآن کریم، زیارت امامزادگان و روایتگری رشادت های شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، برگزاری دوره های امامزاده شناسی جهت ارتقاء معرفت نسبت به امامزادگان اعلام کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تمامی دانش آموزان خواهر و برادر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و در رده سنی 7 تا 18 سال می توانند در این طرح شرکت کنند.

 

حجت الاسلام علی نسب خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی علاوه بر استفاده از مبلغان اعزامی از قم، از مبلغان بومی و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم استفاده می شود./937/102/ب2

ارسال نظرات