۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۱۴۱
در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد؛

همایش بین المللی گفتمان سیاسی امام خمینی و جهان معاصر

همایش بین المللی گفتمان سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین المللی گفتمان سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه با حضور جمع کثیری از چهره های مذهبی، نمایندگان دیگر کشورها، علمای اهل کتاب، شخصیت های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و بین الملل در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش سید رضا صالحی امیری مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به شخصیت والای امام راحل، اندیشه امام خمینی(ره) راهگشای ملتهای آزاده برای خروج از یوق استکبار و حرکت به سمت اندیشه های توحیدی خواند وجود عنصر اخلاق را در گفتمان اسلامی یکی از ارکان وجودی اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی خواند.

 

وی افزود: اهمیت عنصر اخلاق و حفظ چارچوب آن با تاکید بر کرامت انسانی و حقوق بشر از مسائلی است که مقام معظم رهبری پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر تدام آن بسیار تاکید دارند و از تحریف و تحجر در آن جلوگیری کرده‌اند.

 

امیری همچنین در بخش ارائه آمار همایش با اشاره به استقبال بسیار از این همایش گفت: بیش از سیصد مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شدند 38 مقاله از آن بصورت مجد و 14 عدد آن بصورت سه جلد کتاب به صورت چند زبانه به چاپ خواهند رسید.

 

در بخش بعدی این مراسم کلیپی از سخنان حضرت  آیت الله جوادی آملی به نمایش درآمد و ایشان طی سخنانی امام خمینی (ره) را قائم به عقل و علم خواند و ایشان را معمار ابراهیمی و خلیلی جمهوری اسلامی ایران دانستند که توانستند تمامی اغشار مردمی ایران را با خود همراه نمایند.

 

همچنین در ادامه از مجموعه چند جلدی مقالات ارئه شده به دبیرخانه این همایش با حضور یادگار امام رونمایی به عمل آمد.

 

این همایش عصر امروز و پس از بررسی تعدادی از مقالات باحضور اساتید دانشگاه به پایان رسید./819/پ203/ج1

 

 

ارسال نظرات