۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۱۸۹۷
استاد حوزه علمیه:

جوانان باید با شبهات آشنا شوند

حجت الاسلام اکبر نژاد گفت: باید جوانان تمام شبهات را از زبان عالمان دینی بشنوند و پاسخ‌های مناسب را نیز دریافت کنند.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه 22 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خداوند در کلام خود در قرآن به مواردی اشاره می‌کند که عرب زمان صدر اسلام درکی از آن داشته است. اگر امروز نیز قرآن نازل می‌شد بدون شک با زبان مردمان امروز و سطح معرفتی آن‌ها حرف می‌زد.



وی افزود: دین برای این آمده است که لباس معرفتی به تن مردم کند، حتی خداوند هر پیامبری را که فرستاد به او گفت با زبان همان امت صحبت کند.



استاد حوزه علمیه بیان داشت: بسیاری از نعماتی که خداوند در بهشت معرفی می‌کند برآورده کننده نیازهای فطری افراد هستند، برای مثال در همین زمان و در اوج تکنولوژی هم داشتن یک تفرجگاه در کنار آبشار زیبا برای مردم لذت‌بخش است.



وی گفت: زبان یک قرارداد مشترک بین انسان‌هاست تا بتواند با یکدیگر تعامل کنند، خدا نیز با زبان قرآن به صورت واضح درباره بهشت و شیطان با انسان صحبت می‌کند.



حجت الاسلام اکبر نژاد با انتقاد شدید از شعر معروف موسی و شبان، تصریح کرد: شعر موسی و شبان هیچ سند محکم دینی و تاریخی ندارد و متاسفانه برخی از شبه روشنفکران نیز با استناد به این شعر مولوی موضوع بندگی و پرستش را مورد حمله قرار می‌دهند.



استاد حوزه علمیه، تأکید کرد: باید جوانان شبهات را بشنوند و پاسخ‌های آن‌را دریافت کنند، جوانان باید بدانند ریشه تمام تحریف‌ها از 200 قبل و با افول کلیسا آغاز شد.



حجت الاسلام اکبر نژاد در پایان گفت: موضوعی به نام «علم آن چیزی است که بتوان آن‌را تجربه کرد»، با تفکری بیان شد که به دین ضربه بزند. برخی از روشنفکران غربی نیز می‌گویند انسان مدرنیته حتی برای انجام کارهای دینی هم دنبال خاصیت دنیوی می‌گردد./202/856/ب1

ارسال نظرات