۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۲۶۹
کارشناس مسائل مذهبی:

موفقیت های ملت ایران در گرو عمل به دستورات قرآن و صبر بوده است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این که موفقیت های ملت ایران در گرو عمل به دستورات قرآن و صبر بوده است، گفت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که با ولنگاری ها و آزادی های بی حد و حصر خواسته های نفس را حاکم و مبارزه با نفس را کمرنگ کنند، راه و رمز پیشرفت تسلیم نشدن است، استکبار به محض این که روح تسلیم و عقب نشینی در یک ملت را حس کند فشار را مضاعف می کند.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه3 سیما پخش شد، گفت: طبق آیه 91 سوره مائده بسیاری از مُحرمات سبب دشمنی و غفلت از خدا می شود.

 

وی ادامه داد: طبق این آیه شریفه علت تحریم بسیاری از محرمات این است که شیطان بوسیله محرمات بین انسان ها اختلاف ایجاد می کند و مردم را از یاد خدا و نماز غافل می کند، از جمله این محرمات به شراب خواری و قمار بازی می توان اشاره کرد و امروز مسائلی مانند مواد مخدر هم باید به آن اضافه کرد که سبب ایجاد شکاف و تفرقه و ناامنی بین مردم شده است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم  بیان داشت: دشمنان می خواهند با شیوع مواد مخدر در بین جوانان فکر کردن را از آنان بگیرند و با اعتیاد به مخدرات انسان را از میان تهی کنند و در فکر و جان جوانان ما نفوذ کنند.

 

وی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 105 سوره مائده مردم را نسبت به نفس خودشان متوجه می کند و می فرماید مراقب نفس خود باشید اگر در جهاد با نفس پیروز شوید شکست بقیه مردم به شما لطمه وارد نمی کند و اگر همه مردم گمراه شوند ولی شما سعادتمند خواهید بود، جهاد با نفس جهاد اکبر است چرا که دشمن ترین دشمنان شما نفس شما است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که با ولنگاری ها و آزادی های بی حد و حصر خواسته های نفس را حاکم و مبارزه با نفس را کمرنگ کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 19 سوره انعام گفت: تاریخ قرآن به موازات ابدیت دانسته شده است، پیامبر (ص) مامور شده اند در این آیه بگویند قرآن به من نازل شده تا شما را بیم دهم،عده ای امروز به دنبال این هستند که بگویند دوره قرآن تمام شده است، در حقیقت قرآن برای همه زمان ها است، امام صادق(ع) فرمودند: قرآن شان نزول هایی دارد اما مختص به آن ها نیست و تا روز قیامت قرآن جاری است.

 

راه و رمز پیشرفت تسلیم نشدن است

وی بیان داشت: تحمل عامل نصرت است، خداوند در آیه 34 سوره انعام خطاب به پیامبر(ص) می فرماید: پیامبران قبل از تو هم تکذیب و اذیت شدند، دشمنان همیشه در مقابل راه حق می ایستند اما پیامبران صبر کردند تا اینکه پیروزی فرا رسید، این سنت خدا است که اگر کسی صبر کند طعم شیرین پیروزی را خواهد چشید.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: راه و رمز پیشرفت تسلیم نشدن است، مبادا استکبار با تبلیغات خود کاری کند که مردم را تسلیم خود کند، استکبار به محض این که روح تسلیم و عقب نشینی در یک ملت را حس کند فشار را مضاعف می کند، هر چه موفقیت تاکنون داشته ایم در گرو عمل به آیات قرآن و صبر و تحمل سختی ها بوده است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار داشت: در آیه 75 سوره انعام سرگذشت حضرت ابراهیم که یک نوجوان بوده بیان شده است و نشان می دهد که یک نوجوان و جوان هم می تواند به ملکوت آسمان ها برسد، حضرت ابراهیم به مشرکان ثابت کرد که محبوب واقعی کسی است که محدود به زمان و مکان نباشد و دائمی باشد، خدایی که محدود باشد نمی تواند محبوب باشد./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات