۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۳۲۴۴۸
معاون فرهنگی اوقاف زنجان خبر داد؛

مراسم «خدیجه، مادر امت» در زنجان برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف زنجان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) گفت: همزمان با شب و روز دهم ماه مبارک رمضان با هدف تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت، ام‌المومنین حضرت خدیجه‌(س)، مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه، مادر امت» در زنجان برگزار خواهد شد.
حضرت خدیجه س

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: همزمان با شب و روز دهم ماه مبارک رمضان با هدف تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت، ام‌المومنین حضرت خدیجه‌(س)، مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه، مادر امت» در زنجان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیر گذار حضرت خدیجه (س) در تاریخ اسلام افزود: حضرت خدیجه‌ى کبرى‌(س) بزرگ ترین حرکت را به عنوان یک بانوی عاقله انجام داده و ایشان اولین زن مؤمن به اسلام بودند و تمام ثروت خود را در راه دعوت و ترویج اسلام خرج کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به فداکاری‌های حضرت خدیجه‌(س) تصریح کرد: اگر کمک‌هاى حضرت خدیجه(س) نبود، در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.

 

وی با اشاره به این که این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسؤولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جلساتی با جامعه بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه، حوزه خواهران، هیأت‌های مذهبی، هیأت رزمندگان و نهادهای مردمی و انقلابی از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب این مراسم است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری این مراسم بزرگداشت اظهار داشت: مدیحه‌سرایی مداحان برجسته استانی، توزیع کتابچه و نرم‌افزار اندروید مرتبط با حضرت خدیجه‌(س)، برگزاری مراسم ختم قرآن کریم و ترتیل‌خوانی قرآن در شب و روز دهم ماه مبارک رمضان، اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن کریم از جمله برنامه‎های اجرایی در این مراسم بزرگداشت است.

 

وی در ادامه افزود: تبیین و تشریح موضوع در شبکه تبلیغی، شامل روحانیان و مداحان، چاپ بروشور به تعداد 6 هزار عدد و تبلیغ کتاب فانوس ویژه وفات حضرت خدیجه‌‌(س) در سامانه اداره کل کتابخانه‌های استان زنجان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به همین مناسبت است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به تجلیل از مادران شهدا در قالب این برنامه گفت: ویژه‌برنامه مناسبتی روز وفات حضرت خدیجه‌(س) در حسینیه اعظم زنجان و در قالب تجلیل از مادران شهدا برگزار خواهد شد./949/302/ب3

ارسال نظرات