۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پاسخ تمام شبهات در قرآن کریم وجود دارد

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که سند همه حقایق قرآن مجید است، گفت: تمامی شبهات و سؤالات را با قرآن می‌توان جواب داد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، عصر پنج‌شنبه دهم تیر‌ماه در مسجد حضرت امیر(ع) گفت: انسان اگر بخواهد زندگی پاک و سالمی داشته باشد باید به سلسله حقایق مسلم غیر قابل انکار وصل شود.

 

وی افزود: منظور از رسیدن به سلسله حقایق مسلم غیر قابل انکار، فهم می‌باشد. آیات مربوط به فهم در تمامی سوره‌های قرآن نازل شده است توجه به آیات قران کریم نورانیت قلبی به انسان می‌دهد. اتصال به فهم و دانایی برای همه انسان‌ها بدون تبعیض از طرف خداوند عالم داده شده است.

 

استاد حوزه علمیه درباره اعمال خیر، بیان داشت: خداوند متعال عملکرد و صفاتش ذره‌ای مخلوط به شر نیست، سند همه حقایق قرآن مجید است. تمامی شبهات و سوالات را با قرآن می‌توان جواب داد.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به قرآن مجید، تصریح کرد: با قرآن هیچ شکستی در مقابل هیچ ابر‌قدرتی نخواهیم داشت ملت و دولت قرآنی بزرگ ترین و قوی‌ترین دشمنان اسلام را به آسانی شکست خواهند داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان پیرامون موضوع رجوع به قرآن، تاکید کرد: متاسفانه مسلمین با قرآن بیگانه و نامهربان شده‌اند خداوند در آیات سوره مبارک بقره می‌فرماید؛ با استغفار و توبه در‌های رحمت الهی در تمامی امور زندگی فردی و اجتماعی باز خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: دور شدن جامعه، خانواده و حکومت از قرآن آسیب‌های فراوانی را به زندگی فردی، بدنه جامعه و دولت وارد می‌کند، مفسدین اقتصادی، اختلاس گران و ناهنجاری‌های اجتماعی نتیجه مغفول ماندن قرآن در بین مسلمانان است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع مشکلات، یادآور شد: کلید حل مشکلات پرودگار عالم، اهل بیت و ایمان به آخرت است، وصل شدن به حقایق الهی و توجه به فرامین قرآن قحطی، سیل، باران‌ بی‌موقع و فقر را از بین خواهد برد.

 

خطیب مشهور استان تهران درباره روایات پیامبر(ص) گفت: پیامبر اسلام محمد مصطفی(ص) خطاب به حضرت علی فرمودند؛ به امت من بگو به اندازه نخ باقی‌مانده از سوزن خیاطی به اموال مردم دست درازی نکنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: هم‌نشینی با عباد صالح پروردگار و عالمان واجدان شرایط فهم را به حقایق الهی اتصال‌ می‌دهد. پرسش و پاسخ احکام و موضوعات فقهی و شرعی مسلمانان از روحانیان و عالمان دینی فکر را به تحرک و رشد وا می‌دارد./202/856/ب1

ارسال نظرات