۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۱۲۳
آیت‌الله حیدری:

بزرگ‌‌ترین دستاورد ماه رمضان تقوا است

آیت‌الله حیدری به بزرگ‌‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان؛ یعنی تقوا اشاره کرد و گفت: روزه، دعا، تلاوت قرآن کریم، معرفت به خدا و خدمت به خلق از عوامل ایجاد تقوا در این ماه هستند.
حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی بهار مهربانی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان رو به اتمام است به دستاوردهای این ماه اشاره کرد و افزود: بزرگ ترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقوا است و قرآن به این موضوع با صراحت اشاره کرده است و می‌فرماید؛ ای مؤمنان روزه بر شما واجب شده همانطور که بر پیشنیان واجب شده بود برای این‌که با تقوا باشید.

 

وی در ادامه افزود: بهترین حالت روزه‌دار این است که کاری کند حالت تقوا در او بعد از ماه مبارک رمضان تداوم داشته باشد، یعنی نه تنها در این ماه به فکر خدا باشد بلکه در طول سال با تقوا باشد.

 

آیت‌الله حیدری برای حفظ حالت تقوا در طول سال بیان داشت: مؤمن برای حفظ تقوا باید عوامل ایجاد آن را بداند و آن‌ها را تقویت کند. چند عامل سبب ایجاد تقوا در این ماه می‌شوند؛ عامل اول خود روزه گرفتن است زیرا مؤمن برای رضای خدا از خوردن و آشامیدن و حلال‌های دیگر چشم‌پوشی می‌کند این حالت اراده انسان را تقویت می‌کند و تقوا ایجاد می‌کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عامل دوم در تقویت تقوا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ‌انس با قرآن عامل دیگر تقویت تقوا در این ماه مبارک است. یکی از عوامل مهم بی‌تقوایی سلطه ابلیس بر انسان است فردی که قرآن می‌خواند شیاطین قدرت دسترسی به او را پیدا نمی‌کنند.

 

وی به نکته دیگری پرداخت که باید در ماه مبارک به آن توجه بیشتری شود و ابراز داشت: معرفت و شناخت بسیار مهم است؛‌ زیرا این معرفت باعث می‌شود تقوا پیشه کنیم و دیندار واقعی باشیم. نکته دیگر، خدمت به دیگران است، حتی اگر کوچک باشد. در احادیث آمده است برداشتن سنگ کوچکی از سرراه مردم عبادت است./203/862/ب1

ارسال نظرات