۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۳۸۹۲۳
امام جمعه دامغان:

توجه به رزق حلال کاهش جرائم را در جامعه به دنبال دارد

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وجدان کاری، انضباط اداری، کسب روزی حلال و حفظ بیت المال ارزش های دینی و انسانی مکمل یکدیگر هستند، گفت: توجه به رزق حلال کاهش جرائم را در جامعه به دنبال دارد.
ستاد امر به معروف شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان، در نشست شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان که در محل سالن جلسات سپاه ناحیه دامغان برگزار شد، با اشاره به موضوع این جلسه باعنوان "رزق حلال، انضباط اداری، کرامت ارباب رجوع، حفظ بیت المال" اظهار داشت: کم توجهی به فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه تبعات جبران ناپذیری در پی دارد.

 

وی با بیان اینکه کسب و صرف روزی حلال در حال و آینده فرزندان ما و نشر و اشاعه تفکر و اندیشه اسلامی در جامعه تأثیر بسزایی دارد، افزود: اسلام در تبیین اهمیت رزق حلال، فردی که در این مسیر جان خود را از دست دهد، مجاهد فی سبیل الله و شهید می نامد.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه هر یک از ادارات باید در تبیین موضوع کسب روزی حلال کار کنند، اضافه کرد: وجدان کاری، انضباط اداری، کسب روزی حلال و حفظ بیت المال ارزش های دینی و انسانی مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم مفهوم راه گشایی را شکل می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده اقشار مختلف مردم دامغان در نماز عید سعید فطر که برای نخستین بار در اجتماعی معنوی و یکپارچه برگزار شد، این آیین را تجلی‌گر وحدت و بصیرت دینی عنوان و گفت: حضور پرشور و شایسته قدردانی دختران و زنان پاک، عفیف و انقلابی دامغان در راهپیمایی و تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در 21 تیرماه نیز نشانه بینش عمیق مردم ولایتمدار این شهرستان است.

 

محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این نشست با اشاره به مصوبات جلسه پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مبنی بر اجرای تذکر لسانی، اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده مانور تذکر لسانی با حضور 75 نفر از فعالان این عرصه در قالب گروه های 10 نفره در نخستین روز تیرماه برگزار گردید و علاوه بر اجرای این فریضه اقداماتی از قبیل توزیع فلش کارت ها و احادیث با این موضوع انجام شد.

 

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت های انجام شده از سوی نهادهای مختلف به ویژه بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان و حضور زاید الوصف مردم این شهرستان در راهپیمایی بزرگ و تجمع مدافعان حریم خانواده، افزود: همایش بانوان شاغل در صنوف مختلف، اجرای نمایش عفاف و حجاب در سالن ارشاد به مدت چهار شب، تقدیر از خواهران برتر محجبه ادارات، مسابقه عروسک با حجاب من و تقدیم نمادین گل به خواهران با حجاب برتر از مهمترین برنامه های اجرا شده در این هفته بود.

 

گفتنی است، درج احادیث با موضوع رزق حلال، وجدان کاری و حفظ بیت المال در فیش ها و قبوض شهرستان، تبیین قوانین، انعطاف قانون و زبان لین با ارباب رجوع، رواج فرهنگ نقد پذیری در مسؤولان و ادارات، برگزاری نشست های آموزشی ویژه اصناف با موضوع کسب حلال، تشویق نمادین کارمند منضبط و تشکیل هیئت بازدید از ادارات و کنترل برخورد مناسب با ارباب رجوع از مصوبات این جلسه بود./977/202/ب3

ارسال نظرات