۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۲۰۴
آیت الله علم الهدی:

جامعه اسلامی دانشجویان پشتوانه نیروهای متدین در دانشگاه ها است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با اعضای نوزدهمین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان کشور از مجاهدت های این مجموعه دانشجویی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جامعه اسلامی دانشجویان تشکل مقدسی است که امروز پشتوانه نیروهای متدین دانشگاه است و باید از آن مراقبت کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در دیدار اعضای نوزدهمین کنگره کشوری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، حضور مصمم و جدی دانشجویان عضو این اتحادیه در دفاع از انقلاب و ولایت را مایه امید و آرامش خواند و گفت: شما جوانان افزون بر نگاه به آینده باید در گذشته نیز تأمل کافی داشته باشید چرا که نگاه به گذشته مقدم بر نگاه به آینده است.

 

وی در تشریح توصیه خود به اعضای این اتحادیه، افزود: خاصیت احساس و اندیشه جوان، «نگاه به جلو» و پروراندن آرمان‌های شخصی و اجتماعی در ذهن است اما فایده نگاه به گذشته در این است که راه همان آینده را روشن و مشخص می‌کند. اگر جوان صرفا در نگاه به آینده سیر کند، از تکیه بر واقعیت‌های موجود باز می‌ماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر نگاه به گذشته در کنار نگاه به آینده باشد و تجربیاتی در نتیجه نگاه به گذشته برای انسان به وجود آید، مسأله آرمان برای انسان از توده خیالات خارج شده و شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و در نتیجه انسان با قاطعیت و جدیت به سوی آن آرمان حرکت می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را به عمر 27 ساله این تشکل و عبرت گرفتن از سرنوشت تشکل‌هایی توصیه کرد که انحراف آن‌ها موجب تشکیل جامعه اسلامی دانشجویان شده است.

 

وی تصریح کرد: ضرورت پیدایش جامعه اسلامی دانشجویان که انعقاد آن تقریبا از محیط دانشگاه تهران آغاز شد، انحراف برخی از تشکل‌های ظاهرا اسلامی از مسیر امام و ولایت بود. نیروهای متدینی که می‌خواستند تحت عنوان اسلامی در دانشگاه فعالتی کنند، جامعه اسلامی را تشکیل دادند چرا که جریانات وابسته به عوامل و تشکل‌های سیاسی در خط فکری و عملیات سیاسی تشکل مقدسی به نام انجمن اسلامی دانشجویان نفوذ کرده و باعث انحراف آن شده بودند.

 

امام جمعه مشهد مقدس به بازخوانی جریان تشکیل این اتحادیه دانشجویی پرداخت و گفت: عامل انحراف انجمن اسلامی دانشجویان آن زمان از خط امام و رهبری، نفوذ شاگردان دکتر پیمان که روزنامه «امت» را مدیریت می‌کردند، در این تشکل بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی احتمال تغییر جهت تشکل‌های دانشجویی با وجود کوتاه بودن دوران دانشجویی را یکی دیگر از خطرات متوجه دانشگاه دانست و ضمن تحسین نفوذ ناپذیری جامعه اسلامی دانشجویان در این زمینه، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی 6 بار پوست‌اندازی کرده اما خوشبختانه اصول ارزشی‌اش کاملا محفوظ بوده و کوچک‌ترین نقطه انحرافی بین او و ولایت به وجود نیامده است. با همان صفا و صمیمیت و اعتقاد پاک اول و با همان اعتقاد خالص روز اول امروز وجود دارد. در حالی‌که تشکل دینی قبل از او طی حدود 5 سال دچار زاویه و انحراف شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: خوشبختانه جامعه اسلامی دانشجویان تشکل مقدسی است که امروز پشتوانه نیروهای متدین دانشگاه است و باید از آن مراقبت کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود ایستادگی نظری و عملی در مسیر حق را به دانشجویان سفارش و تأکید کرد: مشکل امروز ما با برخی از دوستان مان که از نیروهای خودی بوده و با هر نوع اندیشه و سلیقه‌ای ولایت را قبول دارند، این است که در ایمان و مبانی اعتقادی دچار تردید نیستند اما در مجاهده دچار تردیدند. این که انسان در مجاهده تردید کند، عین کسی است که در ایمان تردید کرده باشد. این نوع ایمان به درد اسلام نمی‌خورد.

 

گفتنی است، نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از چهارم مرداد ماه در مشهد آغاز به کار کرده و تا ششم مرداد ادامه دارد./201/820/ب1

ارسال نظرات