۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۲۲۷
در بوشهر؛

نخستین نشست کنگره سراسری شعر پاسدار برگزار شد

دبیر کنگره سراسری شعر پاسدار گفت: محورهایی همچون، انتظار فرج در مکتب فاطمی و ساده زیستی و فرزند پروری به سبک زندگی فاطمی، در کنگره شعر فاطمی مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد.
حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نخستین نشست کنگره سراسری شعر پاسدار، صبح امروز در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد درباره محورها و اهداف برگزاری این کنگره اظهار داشت: از جمله محورهایی که در کنگره فاطمی مورد توجه قرار می گیرد؛ انتظار فرج در مکتب فاطمی، حجاب و عبادت فاطمی، ساده زیستی، قناعت و فرزند پروری به سبک زندگی فاطمی است.

 

دبیر کنگره سراسری شعر پاسدار گفت: این کنگره پنجمین کنگره سراسری است که در دو روز متوالی 20 تا 21 مرداد در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام انصاری نژاد درباره شرکت کننده های کنگره اذعان داشت: تنها خانواده های پاسدار می توانند در این مسابقه شرکت داشته باشند و تا به الان بیش از 300 نفر، آثار هنری خود را برای کنگره ارسال کردند که 751 قطعه شعر به دبیرخانه، از انواع شعر فراگیرنده ی آثار ادبی دریافت شد.

 

وی حضور خانواده های پاسدار استان بوشهر را کم رنگ دیده و بیان داشت: حضور سر زنده چند نفر از استان بوشهر را در کنگره شاهد بودیم که حتی جزء نفرات برتر نیز بوده اند، ولی باز به عینه می توان حضور کمرنگ شاعران پاسدار بوشهری را در شعر آئینی احساس کرد.

 

دبیر کنگره سراسری شعر پاسدار بیان کرد: گلچینی از اشعار جمع آوری شده را به صورت کتاب شعر پاسدار با عنوان "ریحانه مستور" تنظیم کرده که در حال حاضر در حال چاپ است و در همین کنگره از آن رونمایی خواهد شد و همچنین مجموعه ای از اشعار انقلابی حمید سبزواری نیز تهیه شده که از ایشان تجلیل و یادشان گرامی داشته می شود.

 

حجت الاسلام انصاری نژاد خاطرنشان کرد: داوریها در دو مرحله انجام می شود که با دقت نظر تمام، اشعار ارسالی را مورد بررسی قرار می دهند و به سه نفر برگزیده اصلی جوایز نقدی اهدا می ود./202/846/ب1

ارسال نظرات