۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۴۲۷
آیت الله کعبی:

خبرگزاری رسا با روحیه جهادی و انقلابی رسالت خبری و حوزوی خود را انجام می دهد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش های خبرنگاران و اعضای خبرگزاری رسا را ستود و تاکید کرد که خبرگزاری رسا با روحیه جهادی و انقلابی رسالت خبری و حوزوی خود را به نحو احسن انجام می دهد.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز در سایه شتاب تحولات ارتباطاتی در جهان و تنوع رسانه های خبری مجازی، نوشتاری، شنیداری و صوتی و تصویری به ویژه شبکه های اجتماعی هر شخص که وارد فضای رسانه می شود می تواند تبدیل به یک تریبون شود.

وی افزود: از این منظر اگر در گذشته می گفتند مطبوعات قوه چهارم هستند، امروز رسانه تأثیر درجه اول در ساخت افکار عمومی، تولید اقتدار رسانه ای و شکل دهی به جریانات اجتماعی دارد، امروز ما می بینیم که حرکت های اجتماعی بزرگ و کمپین های تأثیرگذار صنفی و جریانات ملی و بین المللی توسط ابر قدرت های رسانه ای در یک جنگ هوشمند هدایت می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مأموریت اصلی رسانه اسلامی تولید اقتدار رسانه ای و مقابله با ابر قدرت های رسانه ای نظام سلطه است، گفت: تقویت باورها و ارزش های اسلامی و تبدیل پیام های دینی به پیام های رسانه ای کوتاه، گویا و تدثیرگذار برای ساخت روح و روان انسان ها و ساخت ایمان و تقوا نقش اندیشه ای رسانه است.

وی با اشاره به نقش اجتماعی رسانه های اسلامی ادامه داد: نقش اجتماعی رسانه اسلامی تقویت انسجام، وحدت، برادری، پاسخگویی به شبهه ها و مقابله با جنگ نرم در فروپاشی خانواده ها است، تحکیم بنیاد خانواده و ارزش های اخلاقی باید یکی از اولویت های رسانه های اسلامی باشد.

آیت الله کعبی با بیان این که امروز دنیای خبر تنوع پیدا کرده که مهارت های بسیاری می طلبد، ابراز داشت: میدان خبر میدان رقابتی گسترده است، در این بین خبرنگاری که بتواند با ابداع و ابتکار سوژه های مناسب خبری را انتخاب کرده و جهت شکل دهی به روح روان انسان ها در مسیر حقیقت، ارزش های اسلامی و تحکیم هویت اسلامی و انقلابی ملت ایران جریان سازی کند خبرنگار برتر است.

وی به ارزیابی وضعیت امروزی اخبار حوزوی با سال های گذشته پرداخت و با ضرورت دانستن وجود برخی رسانه ها برای پوشش اخبار حوزه های علمیه عنوان کرد: بحمدلله امروز به برکت رسانه های فعال حوزوی به ویژه خبرگزاری رسا حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم پیام های مراجع، علمای بزرگ و اساتید معظم در سطح جهان و به زبان های زنده دنیا مخابره می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین که در همه مسائل علمای بزرگ و حوزویان حضور رسانه ای فعالی دارند می توانند پیوند مستقیمی با مخاطبان خود در سطح جهان برقرار کنند و برای اقشار گوناگون جامعه برنامه داشته باشند که این تأثیرگذاری خود را در شکل دهی به افکار عمومی برپایه فرهنگ اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و در واقع پیشبرد امور و کمک و به رشد و تعالی جامعه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در دهه های گذشته از این رسانه ها خبری نبود، شاید پیام حوزه به جای جای جهان نمی رسید، امروز بنده شاهد هستم که علما، متفکران و اقشار گوناگون کشورهای اسلامی با ما مرتبط می شوند معلوم است که از طریق رسانه ها اخبار علما و حوزه های علمیه را دنبال می کنند.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر و تشکر از خبرگزاری رسا گفت: بنده از خبرگزاری رسا و نیروهای فعال و انقلابی این خبرگزاری که با روحیه جهادی و انقلابی رسالت حوزوی خود را به نحو احسن انجام می دهند تشکر می کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی افزود: این خبرنگار مظلومانه به دست طالبان شهید شد، امروز متأسفانه یکی از مشکلات بشریت اندیشه تکفیری و داعش است که پایه آن تفکر وهابی محسوب می شود و همه مسلمانان در مقابل این اندیشه جاهلی باید بسیج و متحد شوند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات