۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۲۴۳۰
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

روایتی از نقش اطلاع رسانی صحیح در خنثی کردن نقشه فتنه گران ۸۸

معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: در جنگ نرم خبر رسانی مؤمنان و متدینین را از توطئه های دشمنان و فعالیت های آنان آگاه می کند، بحث خبرنگاری با ویژه های خاص خودش امروزه فوق العاده دارای اهمیت است و باید به آن توجه شود.
حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: وقتی مسلمانان و مؤمنان به یکدیگر می رسیدند از هم می پرسیدند که چه خبر و مطلب جدیدی داری.

 

وی افزود: نفس این که مسلمانان از مسائل گوناگون اجتماعی خبردار شوند کاری بوده که در دستور قرار داشته است، از این رو یک اطلاع رسانی غیر مکتوب وجود داشت و اطلاع رسانی جزو شیوه های کاری افراد بوده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن برای مسأله اطلاع رسانی اهمیت قائل شده است، اظهار داشت: قرآن می فرماید اگر آدم فاسق و گناهکاری خبر آورد باید بررسی شود چون ممکن است دروغ باشد، اگر کسی که خبر می رساند صداقت و امانتداری داشته باشد از جهات گوناگون خدمت کرده است.

 

وی ادامه داد: اطلاع رسانی که کار خوبی به شمار می رود و در دستور کار مسلمانان صدر اسلام نیز بوده امروزه در جنگ نرم از جایگاه فوق العاده تری برخوردار است، در آن روزها جنگ نرم و شایعه پراکنی بوده اما عمده فعالیت ها در زمان پیامبر اسلام اطلاعات مکشوف بوده است، این کار در مسائل نظامی قوی تری صورت می گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که امروزه به به اندازی جنگ نرم مهم است که اگر به آن توجه نشود تبدیل به یک فاجعه انسانی خواهد شد، ابراز داشت: جنگ نرم ممکن است بدتر از جنگ فیزیکی یک کشور را نابود کند و از بین ببرد.

 

وی عنوان کرد: در جنگ نرم خبر رسانی مؤمنان و متدینین را از توطئه های دشمنان و فعالیت های آنان آگاه می کند، بحث خبرنگاری با ویژه های خاص خودش امروزه فوق العاده دارای اهمیت است و باید به آن توجه شود.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت امروز اخبار حوزوی در مقایسه با سال ها و دهه گذشته خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از دیدگاه های مراجع به طلبه ها و جامعه مهم است و هرچه این اطلاع رسانی و خبر رسانی ها دقیق باشد جلوی شایعات را می گیرد.

 

وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب هر روز از مرجعی سخنانی نقل می شد و خبر موثقی نبود که شایعاتی را ایجاد می کرد، در حال حاضر با یک خبر رسانی مطمئن غائله موضوعات خاتمه پیدا می کند، اطلاع رسانی های حوزوی هم پیام مراجع را به طلاب می رساند و هم جلوی شایعاتی را که برخی دوست دارند از آن استفاده کنند را می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به فتنه 88 گفت: اگر در فتنه 88 خبرگزاری ها نبودند و دیدگاه های مراجع را اطلاع رسانی و منعکس نمی کردند با برنامه ای که فتنه گران در دستور کار داشتند تا از ظرفیت مراجع سوء استفاده کنند خیلی مشکل ساز می شد، در این زمینه نقش خبرگزاری ها مثبت بود و توانست بخشی از این توطئه را خنثی کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات