۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۲۵۰۵
مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین:

خبرنگاران در خط مقدم رویدادهای جامعه هستند

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: باید برای توسعه دین بکوشیم و با توجه به اینکه خبرنگاران در خط مقدم همه وقایع و رویدادهای جامعه هستند باید در این مسیر پیشتاز بوده و شجاع و جسور باشند و ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور خبرنگارانی شجاع و دلیر بودیم تا حماسه‌‌های این دوران را برای مردم منتشر کنند.
حجت الاسلام علی رمضانی

حجت الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به روز خبرنگار گفت: 17 مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار است و خبرنگاران رسالت مهمی بر عهده دارند و نباید از این مهم غفلت کنند.

 

وی در ادامه افزود: رسالت اصلی یک خبرنگار تبلیغ دین است و اطلاع رسانی در این حوزه امر مهمی است بنابراین رسانه‌ها نقش مهمی را در این بخش ایفا می‌کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه اطلاع رسانی سریع، صحت و دقت در خبر نکته مهم در امر اطلاع رسانی و کار خبرنگاری است ابراز کرد: بی‌توجهی به این امر سبب شده تا بعضی وقتها شاهد باشیم که در فضای مجازی مردم گرفتار تناقضات خبری باشند.

 

خبرنگاران در خط مقدم رویدادهای جامعه هستند

وی خاطرنشان کرد: باید برای توسعه دین بکوشیم و با توجه به اینکه خبرنگاران در خط مقدم همه وقایع و رویدادهای جامعه هستند باید در این مسیر پیشتاز بوده و شجاع و جسور باشند و ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور خبرنگارانی شجاع و دلیر بودیم تا حماسه‌‌های این دوران را برای مردم منتشر کنند.

 

شناساندن ارزش‌‌های دینی بزرگترین رسالت رسانه‌ها است

 حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: شناساندن، معرفی و تقویت ارزشهای دینی در بین جوانان، بزرگترین و اساسی‌‌ترین وظیفه مسؤولان نهادهای فرهنگی و رسانه‌‌ها است که خبرنگاران باید به طور جدی به آن بپردازند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به بی‌توجهی به فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نکته دیگری است که دشمنان اسلام تلاش دارند آن را کمرنگ کنند و بنابراین رسانه‌ها باید به این حوزه بپردازند چرا که کم توجهی به این فرهنگ و کم‌رنگ شدن آن در جامعه، سبب می ‌شود که مردم با آسیبهای اجتماعی مواجه شوند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم فعالان عرصه رسانه با آگاهی در این حوزه قلم بزنند و در راستای تقویت دین خدا گام بردارند و در واقع یاری گر دین خدا باشند تا خداوند متعال آنها را یاری کند./873/303/ب3

ارسال نظرات