۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۲۶۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

وقف 72 اثر خوشنویسی نفیس با موضوع وقف، ثبت سومین وقف خانوادگی در جغتای، بازدید رئیس سازمان اوقاف از پروژه های عمرانی بقاع متبرکه مشهد و طرقبه و برتر شدن فیلم تولیدی صداوسیمای خراسان رضوی در جشنواره فیلم رضوی عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پدر و دو فرزند یک خانواده با حضور در اداره اوقاف جغتای باغ های پسته خود در روستای سامغان شهرستان جغتای وقف کردند.

واقف نیک اندیش گل محمد سامغانی به همراه دو فرزند خود 3 وقف جدید را در این شهرستان به ثبت رساندند.

احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در خصوص این موقوفات جدید گفت: نیکوکاران خیراندیش گل محمد، محمدرضا و مرتضی سامغانی هر کدام تعداد 35 اصله درخت پسته 4 ساله به سیستم آبیاری قطره ای مجهر می باشد را جهت امورفرهنگی قرآنی وخیرات روستای سامغان وقف کردند.

وی افزود: مساحت هر باغ 667 متر مربع می باشد و ارزش ریالی هر کدام 160 میلیون ریال برآورد می شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان جغتای تصریح کرد: با ثبت این 3 وقف جدید تعداد موقوفات جدید ثبت شده شهرستان جغتای در سال 95  به عدد 27 می رسد.

گفتنی است سال گذشته بیشترین وقف در بین شهرستانها با ثبت 47 وقف جدید به شهرستان جغتای اختصاص یافت.

یاد آور می شود خانواده گوری و خانواده ابویسانی در ابتدای سال 95 با وقف اموال خود اولین  و دومین وقف خانوادگی این شهرستان را به ثبت رساندند.

وقف 72 اثر خوشنویسی نفیس با موضوع وقف

خوشنویسان مشهدی 72 اثر خوشنویسی شده با موضوع وقف را وقف موقوفه عبدالله رضوی شاندیز کردند. بر اساس این گزارش روز گذشته هم نویسی 100 هنرمند خوشنویس با موضوع وقف در محل مجتمع آموزشی عبدالله رضوی شاندیز برگزار شد.

در این هم نویسی که با حضور اساتید برجسته استاد توکلی راد، صحافی مقدم، اسماعیلی قوچانی، خیامی، ابراهیمی  و سیدخانی حضور داشتند اثر های برجسته و نفیسی خلق شد.

محمد علی باقر زاده در حاشیه این هم نویسی گفت: انجمن خوشنویسان مشهد آمادگی دارند در جهت تعامل و همکاری با ارگان و نهادها هم نویسی های مشترک برگزار کند.

همچنین هاشم یوسفی، مدیر مجتمع موقوفه عبدالله رضوی نیز در محفل بیان داشت: هدف از اینکار ترویج سنت حسنه وقف در قالب هنر زیبای خوشنویسی است.

یوسفی تصریح کرد: اساتید برجسته خوشنویس و سایر خوشنویسان مشهدی در این هم نویسی 72 اثر فاخر و نفیش خلق و آنها را وقف موقوفه عبدالله رضوی کردند.

یوسفی درباره واقف مجتمع موقوفه عبدالله رضوی، گفت: واقف این مجموعه مرحوم عبدالله رضوی ملقب به میرزای ناظر است در سال 1275 در مشهد متولد شد و در سال 1366 در مشهد دار فانی وداع گفت و در طول مدت عمر 91 ساله خود طی دو مرحله در سال‌های 1343 و 1357 نسبت به وقف اموال خود که شامل 6 دانگ مزرعه سوران و قنوات آن و یک سوم فاضلاب رودخانه شاندیز است اقدام کرد.

وی افزود: وقفیات واقف نیک‌اندیش این مجموعه در بخش‌های مداوای بیماران نیازمند به صورت رایگان و ساخت درمانگاه مجهز در 4 بخش، نگهداری از ایتام و ساخت مجمتع آموزشی و پرورشی، برگزاری تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حضرت ابا عبداللع الحسین(ع) در ظهر عاشورا در منطقه سوران و غیره بوده است.

بازدید رئیس سازمان اوقاف از پروژه های عمرانی بقاع متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر طرقبه و سید محمد مشهد

 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته به زیارت بقاع متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر علیهم السلام  شهرستان طرقبه شاندیز و امامزاده سیدمحمد مشهد مشرف شد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان اوقاف به زیارت آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر علیهما السلام مشرف شد و صحن جدید الاحداث این بقعه متبرکه بازدید کرد.

صحن جدید الاحداث آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر در زمینی به مساحت1817 متر مربع در ضلع غربی احداث شده و تاکنون جهت خرید و اقدامات اولیه ساخت صحن نزدیک به 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه سفر خود به مشهد مقدس به زیارت آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) مشهد مشرف شد و در جریان طرح توسعه و تجدید بنا حسینیه این بقعه متبرکه قرار گرفت.

حسیینیه امامزاده سیدمحمد(ع) در زمینی به مساحت 400 متر مربع در جوار این بقعه قرار دارد. این زمین و ساخت بنای قدیمی ان توسط کربلایی کاظم خباز حدود 100 پیش وقف شده و با تامین اعتبار ساخت بنای جدید این حسینیه در 3 طبقه ابتدای سال جاری آغاز شد.

تاکنون 30 درصد پروژه انجام شده و تکمیل بنای حسینیه به 3 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

تبسم گرگ تولید  صدا وسیمای خراسان رضوی بهترین اثر جشنواره فیلم رضوی

فیلم سینمایی «تبسم گرگ» تولید  صدا وسیمای خراسان رضوی در جشنواره فیلم رضوی موفق به کسب جایزه ویژه بهترین اثر شد . 

با اعلام رای هیات داوران هشتمین جشنواره فیلم رضوی، جایزه ویژه بهترین فیلم  به آقای ابراهیم اصغری تهیه کننده، بهترین تندیس و جایزه ویژه  بهترین تصویر برداری  به حامد فرشته حکمت  و لوح افتخار و جایزه ویژه ، دیپلم افتخار  به آقای جواد علیزاده  به عنوان کارگردان فیلم تعلق گرفت.

 تله فیلم تبسم گرگ با موضوع تقابل انسان با طبیعت، زندگی یک شکارچی را روایت می کند که بر اثر مشکلات مالی دست به شکار غیر مجاز می زند و در این حین مشکلاتی برایش اتفاق می افتد. در این فیلم لیلا برخورداری، رضا نامدار، امیر محاسبتی، داوود عین آبادی، پردیس افکاری و... به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم تولید سال92 سیمای خراسان رضوی و به مدت 86 دقیقه  در شهر مشهد و کلات نادری فیلم برداری شده است.

گفتنی است تله فیلم تبسم گرگ در چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش فیلم های بلند تلویزیونی موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و جایزه وي‍‍ژه شد. همچنین در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز  کاندید بهترین  کارگردانی و  بازیگر این فیلم  نیز موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد و از آثار منتخب نخستین جشنواره ملی فیلم سلامت است.

چهاردستگاه فرستنده پرقدرت تلویزیونی دیجیتال در استان خراسان رضوی افتتاح شد

 همزمان با میلاد ثامن الحجج (ع) چهاردستگاه فرستنده پرقدرت تلویزیونی دیجیتال در استان خراسان رضوی به صورت رسمی افتتاح شد.  

محسن نصر پور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با حضور در  ایستگاه فرستنده پرقدرت تلویزیونی ورادیویی اف ام شهیدمدرس گفت: این فرستنده ها در ایستگاه شهیدمدرس درفاصله حدود یک صدکیلومتری مشهدبرای بهره مندی 480 هزار نفر از مردم شهرستانهای نیشابور، فیروزه، بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه و بخش احمدآباد مشهد که هشت درصدجمعیت استان راتشکیل می دهند،راه اندازی شده است.

وی هزینه این پروژه ها را دومیلیاردوششصدمیلیون تومان ازمحل منابع ملی سازمان صداوسیما و دویست میلیون تومان ازمنابع استانی (مجموعا دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان)  اعلام کرد.

نصر پور در ادامه بیان کرد: سیگنال رسانی زمینی دراین سایت ازطریق خطوطSTM-1 برقراروارتباط زنده نیزبه صورت زمینی انجام می شود. وی افزود:درحال حاضردراستان خراسان رضوی پوشش شبکه های رادیویی وتلویزیونی ازطریق هفت ایستگاه پرقدرت تلویزیونی ورادیویی اف ام وپنج ایستگاه پرقدرت رادیویی موج متوسط وسیصد ایستگاه ماهواره ای روستایی تامین می شود.

گفتنی است باتوجه به برگزاری آئین افتتاح 120 پروژه فنی رسانه ملی با حضور دکترعلی عسگری ریاست سازمان ومعاونان ایشان ازمحل سالن مانیتورینگ فنی سازمان و ارتباط زنده تصویری با ایستگاه فرستنده پرقدرت تلویزیونی ورادیویی اف ام شهیدمدرس در استان خراسان رضوی، دکترعلی عسگری نیزدراین ارتباط زنده تصویری ضمن تشکرازتلاش مدیرکل وهمکاران ایشان درمرکزخراسان رضوی گفت:به زودی رادیو زائرکه از آرزوهای متدینین و هموطنانمان درسراسرکشور است،با محوریت مشهدمقدس وصداوسیمای خراسان رضوی در این شهرراه اندازی وافتتاح خواهدشد.

رئیس رسانه ملی  همچنین سیگنال رسانی زمینی به ایستگاه وتکمیل پوشش دیجیتال رانیزازکارهای خوب وبااهمیت حوزه فنی سازمان دانسته وازفعالیت های انجام شده دراین زمینه تشکر کرد.

اعلام همبستگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های مشهد با تشکل های دانشگاه امام خمینی قزوین

متاسفانه با خبر شدیم در ادامه جوسازی های کاذب عده ای محدود در دانشگاه ها،  از تشکل های انقلابی دانشگاه امام خمینی قزوین به جرم تشویش اذهان عمومی، القای ناامیدی و استفاده زیاد از علامت تعجب! و... شکایت شده است.

براستی مشکل تعداد علامات تعجب است؟ به نظر می رسد روحیه آرمان گرایی، مطالبه گری، استقلال طلبی و انقلابی گری به مذاق عده ای خوش نیامده است که اینگونه به دست و پا زدن افتاده اند و برای پیشبرد اهدافشان و در جهت ساکت کردن اعتراضات حق طلبانه دانشجویان (پس از طرح شکایات درون دانشگاهی) به شکایت نهادهای خارج از دانشگاه (از قبیل فرمانداری) دل بسته اند.

ضمن اعلام همبستگی خود با تشکلهای انقلابی دانشگاه امام خمینی قزوین، امیدواریم پیش از انکه خیلی دیر شود، این اقدامات ناپسند پایان یابد و بیش از این آبرو و احترام دانشگاه بازیچه خواستهای عده ای محدود قرار نگیرد. همچنین انتظار داریم قوه قضائیه در ارتباط با این صحنه سازی ها همچون گذشته هوشمندانه و اگاهانه عمل نماید و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

والسلام علی من اتبع الهدی

سایت خبرگزاری صدا و سیما در رسانه استانی رسماً شروع به کار کرد

پایگاه اینترنتی خبرگزاری صدا و سیما امروز، باحضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و فرماندار مشهد رسماً افتتاح شد.

 حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی در رسانه استانی با اشاره به جایگاه قابل قبول صدا وسیما به لحاظ میزان مخاطب و کیفیت برنامه ها در برابر امپراطوری گسترده رسانه ها گفت: اینکه صدا وسیما توانسته در بین آحاد ملت ایران جایگاه خود را حفظ کند موجب خرسندی است لیکن باتوجه به تهاجم سنگین رسانه های معاند از طرق ماهواره، فضای مجازی، ایجاد مقاومت با توسعه زیر ساخت ها و تنوع خدمات و بسته های تولیدی به مخاطبان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در تلاش هستیم در برنامه  ششم توسعه که این روزها در مجلس مطرح است و همچنین در  بودجه سال 96 زیر ساختهای این مهم تامین و تحقق یابد.

 نماینده مردم مشهد و کلات میزبانی مشهدالرضاازحدود 25 میلیون زائر داخلی وخارجی در سال  و مشهد 2017 راباعنوان واقعیاتی قابل دفاع وحمایت دانست و تصریح کرد: راه اندازی رادیو زائر و شبکه زیارت مهمترین بستر ایجاد آرامش روحی – روانی در بین عاشقان اهل بیت و حضرت رضا (ع) است که بخشی از زیر ساختهای مورد نظرمرتبط به این موضوع است.

وی با اعلام حمایت از راه اندازی شبکه زیارت به عنوان مهمترین اقدام فرهنگی برای زائران و مجاوران حضرت اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه ردیف بودجه ای آن در لایحه بودجه سال 96 لحاظ شود و سال آینده شاهد کلید خوردن این شبکه باشیم.

حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان عمومی انقلاب استان در صدا و سیمای استان

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: خبر می تواند منشأ تحولات عظیمی اعم از مثبت و منفی در جامعه شود و خبرنگار باید در چارچوب رسالت دینی و سازمانی خود نسبت به انعکاس وقایع عمل کنند.

حجت الاسلام علی مظفری به همراه صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و بازدید از بخش های مختلف واحد خبر به مناسبت روز خبرنگار به تبیین ویژگی های یک خبرنگار و ناقل یک رویداد یا اظهارات اشخاص پرداخت و گفت: در متون دینی، محدثین ( افرادی که احادیث ائمه اطهار «ع» را نقل کردند ) نقش خبرنگار را عهده دار بودند و همواره عامل انسانی، مهمترین عوامل نقل و انتقال اخبار است. از این رو باید هوشیار بود که خطای انسانی به اعتبار و حیثیت سازمانی لطمه نزند.

وی افزود: مادامیکه عامل انسانی، خبرنگار در انتشار وقایع و گفتار صحیح عمل کند اعتماد عمومی پایدار خواهد بود لذا بخش اعظمی از اعتبار و اعتماد مردم منوط به محتوا و کیفیت کار خبرنگاران است.

رئیس کل دادگستری استان کارکرد خبرنگاران در مواقع بحرانی را بسیار مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه عملکرد خبرنگاران و اصحاب خبر در رسانه های ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما به عنوان مؤثرترین رسانه در تثبیت و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رضایت بخش اسست و مردم اعتماد ویزه ای به رسانه ملی و استانی دارند.

حجت الاسلام مظفری همچنین تأکید کرد: رویکرد دادگستری استان تأمین امنیت روانی – خانوادگی و اجتماعی برای مردم استان است بنا بر این همواره کوشیده ایم از انتشار اخباری که موجب آزار و اذیت مردم و سلب آرامش فردی و اجتماعی خواهد شد بپرهیزیم.

صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان نیز در حاشیه بازدید از واحد خبر صدا و سیمای خراسان رضوی در خصوص شرایط و قوانین برگزاری برنامه های هنری از جمله کنسرت موسیقی گفت: بر اساس مقررات قانون اساسی و قوانین عادی کشور اگر مرجعی ضمن صدور مجوز ملتزم به رعایت قوانین باشد دادستانی با اجرای آن مخالفتی ندارد و بعضاً حمایت هم می کنیم. لیکن بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که در اجرای برنامه های هنری قانون شکنی و هنجار شکنی مشاهده می شود که دادستانی به عنوان مرجع ناظر بر حسن اجرای قوانین ناگزیر از ورود و صدور دستورات لازم است./303/930/ب1

ارسال نظرات