۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۴۵۴۹۴
مدیر حوزه علمیه گیلانغرب:

بقای دین مرهون تلاش علمی حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه گیلانغرب با اشاره به اینکه بقای دین مرهون تلاش علمی در حوزه های علمیه است گفت: باید در حوزه های علمیه به نوآوری و افزایش بینش روی آورد زیرا در نبود نوآوری و بصیرت دینی،حوزه های علمیه دچار رکود می شوند.
حجت الاسلام سید سیف الله موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سید سیف الله موسوی، مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب عصر امروز در جشن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه گیلانغرب ابراز داشت: آغاز سال تحصیلی جدید در واقع آغاز تلاش مستمر و جدیت و پشتکار طلاب برای فراگیری علوم دین است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره پویا بوده و تعطیلی در حوزه های علمیه و فراگیری علم در طلاب بی معنا است، طلابی که گام در مسیر شناخت دین نهادند باید به صورت خودجوش و پیگیرانه به دنبال کسب علم باشند.

وی ادامه داد: هیچ صاحب علم و صاحب فرهنگی نمی تواند بدون اینکه فکر و علم و فرهنگ خود را روز به روز تغذیه کند برای بلند مدت مفید باشد و بالاخره از کاروان حرکت فکری جامعه عقب خواهد ماند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امرزه بقای دین مرهون تلاش علمی حوزه های علمیه است و باید به نوآوری و افزایش بینش روی آورد زیرا در نبود این نوآوری و بصیرت حوزه های علمیه دچار رکود شده و از حرکت باز می ایستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تأکید کرد: حوزه های علمیه همواره مهد آزاداندیشی علمی بوده و شاگردان به راحتی پای درس اساتید می نشینند و گاه به انتقاد می پردازند، خوشبختانه تفکرات شیعی مبتنی بر عقلانیت است.

وی خاطرنشان کرد: باید اسلام را در همه زمینه های زندگی گسترده ساخت و هر چیزی را که از اسلام سرچشمه می گیرد تقویت کرد، طلاب باید نسبت به قرآن آموزی اهتمام ویژه داشته باشند و با آیات قرآن مأنوس شوند و در حد امکان به حفظ آیات پر محتوای قرآنی بپردازند.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان داشت: ثمره تحصیلات عمیق حوزوی پرورش مبلغان دین بوده و هدف از تبلیغ باید هدایت مردم به صراط الله باشد، به فرموده رهبر معظم انقلاب هدف تبلیغ انسان سازی است و این یکی از بزرگ ترین کارها است./857/203/ب2

ارسال نظرات