۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۹۰۰
امام جمعه اردبیل:

وزارت ارشاد راهکارهای اساسی برای کاهش آسیبهای اجتماعی ارائه کند

امام جمعه اردبیل رسالت وزارت ارشاد را بکارگیری راهکارهای اساسی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه دانست و گفت: یکی از نیازهای اساسی در جامعه کنونی تحکیم بنیان خانواده و آگاه سازی خانواده‌ها در مقابل معضلات و آسیبهای اجتماعی است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه مسایل فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد مسائل مربوط به حوزه فرهنگ استان اردبیل را با جدیت پیگیری کند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در جامعه از سوی مسؤولان فرهنگی کشور، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد باید با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم راهکار اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به کار گیرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:‌ یکی از نیازهای اساسی در جامعه کنونی تحکیم بنیان خانواده و آگاه سازی خانواده‌ها در مقابل معضلات و آسیبهای اجتماعی است که وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه رسالتی بسیار خطیر و حساس بر عهده دارد تا بتواند علاوه بر هوشیاری خانواده‌ها گام بزرگی در تحکیم بنیان خانواده بردارد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، گفت:‌ مسؤولان وزارت ارشاد در این سفر دو روزه زیرساخت‌های توسعه فرهنگ در بخش های مختلف را بررسی و در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.

اولویت اساسی وزارت ارشاد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار، یکی از اولویت‌های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد را گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال این امر تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد رسالتی بسیار خطیر در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری دارد، گفت: امسال در حوزه فرهنگ رسالتی عظیم داریم تا بتوانیم با توسعه برنامه‌های فرهنگی، توسعه و پیشرفت بخش‌های دیگر را نیز رقم بزنیم که در این زمینه نیاز است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از پیامهای مهم وزارت ارشاد تدوین جزوه‌ای برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد در جامعه است که با برنامه‌ریزی های انجام شده امسال ین طرح در کشور اجرایی می‌شود.

جنتی اضافه کرد: یکی از معضلات و آسیبهای اجتماعی طلاق و اعتیاد است که پیشگیری از این دو آسیب اجتماعی علاوه بر اهتمام ویژه دستگاه‌های فرهنگی، نیازمند هوشیاری خانواده‌ها است که باید با آگاه‌سازی فرزندان خود گام بزرگی در سالم‌سازی جامعه بردارند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از دیرباز در حوزه فرهنگ ظرفیت بسیار مهمی داشته و هنر و فرهنگ این استان زبانزد خاص و عام بوده و باید برای شکوفایی این ظرفیتها تمامی دستگاه‌های فرهنگی اقدامات اساسی را انجام دهند تا استان اردبیل در حوزه فرهنگ در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرد./937/202/ب2

ارسال نظرات