۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۳۲۱
مدیر مدرسه علمیه امام رضا پلدختر:

مدرک گرایی خطری بزرگ برای حوزه و تبلیغ است

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به نقش حوزه در هدایت و تربیت طلاب برای نقش آفرینی در عرصه تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: مدرک گرایی طلبه بزرگترین خطر پیش روی حوزه و آسیبی برای فعالیت در عرصه فرهنگی تبلیغی طلاب است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام علی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تغییر در هر زمینه ای با توجه به نیاز امری ضروری است.

وی به محتوا و روش قدیمی حوزه های علمیه در امر تحصیل اشاره کرد و افزود: تغییر و تحول چندان نمی تواند اثرگذار باشد و اگر حوزه روش قدیمی خود را حفظ کند اثربخش است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به اینکه تغییر و تحول از سوی مرکز مدیریت اجرا می شود و ما موظف به اجرا هستیم، بیان داشت: این تغییر در برخی کتب ار کیفیت متون کم می کند.

وی اظهار کرد: ایجاد تغییر در برخی کتب حوزه در آینده مشکل ساز می شود و موجب می شود سطح سواد طلاب پایین بیاید.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه امروز حوزه به سمت روش و تدریس در دانشگاه ها هدایت می شود، خاطرنشان کرد: این اقدام به ضرر طلبه است.

وی با بیان اینکه در حوزه باید دروس پایه، مقدماتی و ادبیات عرب تقویت شود، اظهار داشت: سبک متون حوزه باید حفظ شده و ذهن طلاب از مدرک گرایی دور شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به نقش طلبه در عرصه فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: مدرک گرایی بزرگترین خطر برای حوزه بوده و به نقش فرهنگی و اجتماعی طلبه آسیب وارد می کند.

وی با اشاره به این که هدف حوزه در تربیت طلاب رسیدن به مرحله اجتهاد در فقه و اصول است، گفت: ایجاد تغییر در متون حوزه و آسان شدن روشهای فراگیری علوم به سبک درسی دانشگاه مانعی بزرگ برای پیشرفت طلبه است.

حجت الاسلام رحمتی به وجود اشکالات آموزشی در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: طولانی بودن ساعات درسی و فشرده بودن کلاسها با وجود مباحثه، تحقیق و پژوهش برای طلاب سنگین است.

وی با بیان اینکه زمان مهم ترین عامل در امر تحصیل است، افزود: در بحث آموزش باید به زمان توجه شود و در امر تغییر و تحول دروس حوزه نباید کیفیت محتوای دروس فدای کمیت شود./9459/303/ب2

ارسال نظرات