۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۷۳۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

مناظرات علمی امام جواد در توسعه فرهنگ اسلامی اثرگذار بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به جایگاه عظیم امام محمدتقی(ع)، گفت: مناظرات علمی امام جواد(ع) در توسعه فرهنگ اسلامی اثرگذار بود.
 امام جواد(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدتقی(ع)، گفت:مناظرات علمی امام جواد(ع) در توسعه فرهنگ اسلامی اثرگذار بود.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در زمان مأمون و معتصم عباسی در مناظره های سنگین شرکت کرده و علما و دانشمندان حاضر در آن جلسه را با پاسخ علمی قانع کننده محکوم می کرد.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: مأمون لعن الله علیه برای اینکه این امام را تحت مراقبت شدید خود قرار دهد ام الفضل دختر خود را به عقد این امام درآورد تا بدینوسیله بتواند حرکات ایشان را در زمینه تبلیغ دین اسلام رصد کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: مدت عمر این امام ۲۵ سال بود که مدت ۱۷ سال از این عمر پربرکت را صرف تبلیغ دین و مفاهیم ارزشمند قران کریم کرد و در این راه آذار و اذیت فراوانی بویژه از ناحیه همسر خود دید.

حجت‌الاسلام مسعودی گفت: مأمون و معتصم با برگزاری جلسات مناظره و بحث سعی می کردند که امام را زمینگیر کنند در حالی که علمای حاضر در جلسات با شرمندگی از جلسه بحث خارج می شدند.

این فعال فرهنگی در البرزاظهار کرد: ابن ابی داود که از علمای آن زمان بود در مناظره ای از امام جواد شکست خورد و هیمن شکست زمینه بدگوی این شخص از امام جواد علیه السلام نزد معتصم را فرام کرد که سرانجام معتصم از ترس اینکه علویان به قدرت برسند با همکاری ام الفضل این امام بزرگوار را مسموم کرده و به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری هیئت امنای مساجد و حسینیه های سطح استان و همچنین مسئولین شورای هیئات مذهبی مراسم شهادت این امام بزرگوار را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام مسعودی ادامه داد: هم اکنون در سطح این استان ۲۸۰۰ هیت مذهبی شناسنامه دارد وجود دارد که به همکاری تبلیغات اسلامی البرز فعالیت های فرهنگی دینی را انجام می دهند./907/102/ب2

ارسال نظرات