۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۷۴۲۶
آیت الله علما:

احادیث امام جواد دستورالعمل های راهگشا برای مؤمنان است

آیت الله علما با اشاره به مکتب و سیره اخلاقی امام جواد(ع)، گفت: احادیث و روایات امام جواد دستورالعمل های راهگشا برای مؤمنان و رمز موفقیت زندگی مشترک جوانان است.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه جمعه شب در سلسله جلسات اخلاقی خود که با حضور طلاب و روحانیان و عموم مردم پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت جواد الائمه(ع)، ابراز داشت: بیانات و احادیث حضرت جواد(ع) مملو از دستورالعمل های راهگشا برای مؤمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدت امامت امام جواد(ع) هفده سال است، مطرح کرد: سیره و مکتب حضرت جواد الائمه(ع)، سبک زندگی  اسلامی را به انسان ها نشان می دهد، زوج های جوانان با بکارگیری دستورالعمل های این امام همام به بنیان زندگی مشترک خود سامان دهند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان دستورالعمل های حیات بخش امام جواد(ع)، تصریح کرد: زندگی، تقوا، تدین و حرکت در صراط مستقیم مستلزم صبر و بردباری است، مؤمنان و صابران همواره در تمام عرصه های زندگی موفق و پیروز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: صبر ضامن پیروزی بوده و نتیجه صبر موفقیت و ظفر است، مشکلات موجود در جامعه به دلیل عدم صبر و بردباری در زندگی است، صبر بهترین بهشت و سپر برای انسان ها در برابر گناهان است.

آیت الله علما ابراز داشت: دنیا و اموراتش همواره با انسان همگام و همراه نیست، از این رو باید رخدادها و زندگی را برای دستیابی به سعادت و موفقیت مدیریت کرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: خواسته ها، آمال و آرزوهای بیجا را باید در هر موقعیتی نادیده گرفت و تنها به خواسته هایی که مطابق با دستور دین و امضا شده از سوی خداوند است توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: امام جواد(ع) به هوی و هوسی که از سوی خدا مقبول و مورد تأیید است تأکید می کند چرا که چیزی غیر از دستورات دینی انسان را گرفتار و ساقط می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسان حقیقت مراقبه و مواظبت را در زندگی خود عملیاتی کند و به نظارت و پشتیبانی خداوند یقین و علم پیدا کند قطعا زمینه های سعادت و نجاتش فراهم می شود./857/202/ب2

ارسال نظرات