۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۹۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

حفظ مناسک دینی در کاهش آسیبهای اجتماعی مؤثر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان حفظ مناسک دینی را در کاهش آسیبهای اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این مناسک باید باشکوه برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم دعای عرفه در استان لرستان به محتوای دعای عرفه اشاره کرد و گفت: در عظمت این دعا همین بس که منصوب به امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به روز یکشنبه نهم ذی الحجه روز عرفه بوده و قرائت دعای عرفه در این روز، افزود: دعای عرفه مقدمه جریان عاشورا و حرکت عظیم امام حسین(ع) به سمت کربلا است.

حجت الاسلام مهدوی دعای عرفه را دعایی عارفانه، عاشقانه و سرشار از اعتقادات اسلامی و شیعی دانست و خاطرنشان کرد: محتوای دعای عرفه در رشد معنوی انسان بسیار مؤثر است.

وی در ادامه مناسک مذهبی را نقطه قوت جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: حفظ این مناسک دینی در کاهش آسیبهای اجتماعی مؤثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر گرامیداشت مناسک مذهبی و شعائر دینی عنوان داشت: گرامیداشت، حفظ و تقویت مناسک مذهبی به حاکم شدن فضای معنوی در جامعه کمک می کند.

اهمیت برگزاری دعای عرفه و توجه به بُعد سیاسی آن

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه برگزاری دعای عرفه افزون بر بُعد معنوی دارای بُعد سیاسی نیز است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و مانع شدن آل سعود از حضور حجاج ایرانی برگزاری دعای عرفه اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مناسک مذهبی دشمن شکن بوده و در جوامع بین المللی اثرگذار است، افزود: شیعه در طول تاریخ در مناسک مذهبی حضوری مؤثر داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه دعای عرفه باید باشکوه برگزار شود، عنوان داشت: تدابیر لازم در جهت برگزاری باشکوه دعای عرفه در نقاط گوناگون استان اندیشیده شده است./9459/203/ب2

ارسال نظرات