۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۹۲۲۵
در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار می‌شود؛

دوره معارفی کوتاه‌مدت غدیر معبر ظهور

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) از برگزاری دوره معارفی کوتاه‌مدت«غدیر معبر ظهور» به مناسبت دهه ولایت خبر داد.
امامت و غدير

مریم شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه غدیر نقطه فصل و تکامل اسلام از سایر ادیان است، گفت: بدون واقعه غدیر اسلام ناتمام بود به همین دلیل خداوند غدیر را نقطه اکمال دین و اتمام نعمت بر مسلمانان و بشریت عنوان می‌کند.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه غدیر یکی از رخدادهای تاریخ‌ساز در جهان اسلام به شمار می‌رود و با این واقعه نعمت ولایت به انسان اعطا می‌شود، بنابراین در راستای معرفی ابعاد مختلف این واقعه به افراد علاقه‌مند و عموم اقشار جامعه به‌خصوص نسل جوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) اقدام به برگزاری دوره معارفی کوتاه‌مدت با محوریت غدیر برای خواهران و برادران کرده است.

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه دوره معارفی کوتاه‌مدت«غدیر معبر ظهور» با هدف بررسی ابعاد غدیر و ارتباط آن با ظهور از ۲۲ تا ۲۶ شهریورماه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۴۵۰۵ و ۳۷۱۷۵۵۶ تماس بگیرند.

خانم شهبازی ادامه داد: این دوره‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن ولایت آستان حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سخنرانی این دوره معارفی را حجت الاسلام سید مجتبى عصیری بر عهده دارد، اظهار کرد: حضور عموم علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در این دوره آزاد است.

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه اضافه بر برگزاری دوره‌های معارفی کوتاه‌مدت برنامه ویژه‌ای برای خواهران در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) در نظر گرفته است، گفت: رواق کودک و نوجوان نیز همزمان با دهه ولایت برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودک و نوجوانان در نظر گرفته است.

خانم شهبازی با تأکید بر اینکه دهه ولایت بهترین فرصت برای آشنایی با ابعاد مختلف خیمه ولایت و حریم اهل‌بیت(ع) است، گفت: هرکس با نعمت ولایت آشنا شده و در حریم ولایت قرار گیرد از بلایا و مصیبت‌های مختلف و عذاب آتش در امان خواهد بود درحالی‌که بی‌توجهی به نعمت ولایت سرانجامی جز خسران و تیره‌بختی برای انسان به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انحراف از غدیر، واقعه عاشورا را رقم زد، اظهار کرد: اگر مسلمانان در مسأله غدیر اختلاف نکرده و طبق دستور و رهنمود رسول خدا(ص) عمل می‌کردند هرگز عاشورا و جبهه یزید رقم نمی‌خورد و هیچ‌گاه عده‌ای در مقابل برترین انسان‌ها و سید جوانان اهل بهشت قرار نگرفته و ولی خدا را به شهادت نمی‌رسانند.

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) یادآور شد: علت وجود فتنه‌ای به نام داعش در جهان اسلام و جریان‌های تکفیری و همچنین حضور و سلطه استعمارگران غربی در خاورمیانه و جهان اسلام دوری از نعمت ولایت و عدم بهره‌مندی از این نعمت است./968/ت302/ی

 

ارسال نظرات