۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۹۷۹۴
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

ضرورت راه‌ اندازی رشته‌ های علوم قرآنی در همه مقاطع دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: رشته‌ های علوم قرآنی در تمام مقاطع دانشگاهی باید در استان ایجاد شود تا به توسعه علوم قرآنی کمک کند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر چهارشنبه در یازدهمین نشست شورای هماهنگی و توسعه فعالیتهای قرآنی این استان که با حضور مسؤولان قرآنی و فرهنگی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، توسعه فعالیتهای قرآنی و هماهنگ کردن فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری را اهداف تشکیل شورای هماهنگی و توسعه فعالیتهای قرآنی استان دانست و گفت: همه کمیته‌ هایی که در این نشست شکل می ‌گیرد باید در راستای این اهداف حرکت کنند تا شاهد رونق فعالیتهای قرآنی در استان باشیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه در حوزه پژوهشهای قرآنی کمیته‌ های مختلف باید تشکیل شود و این از ضرورتها است، افزود: فعالیتهای قرآنی در این کمیته ‌ها باید با هدف هماهنگ کردن و توسعه فعالیتهای قرآنی استان برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای توسعه فعالیتهای قرآنی باید تحصیلات تکمیلی رشته ‌های علوم قرآنی در دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر مرکز استان راه‌ اندازی شود، گفت: رشته‌ های علوم قرآنی در تمام مقاطع دانشگاهی باید در استان ایجاد شود تا به توسعه علوم قرآنی کمک کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ ها ظرفیت زیادی برای گسترش علوم قرآنی وجود دارد، اظهار کرد: زمینه های بسیاری برای توسعه فعالیتهای قرآنی در بین دانشجویان وجود دارد که اگر کمیته پژوهش قرآن بتواند به خوبی در میدان حاضر شود و از توانایی‌ های این بخش استفاده کند، می ‌تواند فعالترین کمیته قرآنی استان باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر امروز فرهنگ قرآن و انس با قرآن در جامعه گسترش پیدا کند، سلامت جامعه تأمین می ‌شود، ابراز کرد: لایه ‌های خطرناکی که روز به روز در جامعه در حال گسترش است درمان آن با قرآن صورت می گیرد.

رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیتهای قرآنی استان چهارمحال و بختیاری قرآن را شفا دانست و گفت: اگر جنبه‌ های عملی و تدبر در قرآن را ترویج دهیم و فعالیتهای قرآنی توسعه پیدا کنند، به یقین همه مشکلات جامعه درمان و برطرف می شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در فضای مجازی باید بسیار کار کرد، چرا که دشمن همه تلاش خود را به این سمت معطوف کرده است، افزود: بیشتر محتواهای فرهنگی و قرآنی ما در فضای مجازی به زبان فارسی است که البته این خوب است اما نباید از زبان انگلیسی نیز غافل باشیم م متأسفانه در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه معارف ارزشی و قرآنی افزون بر اینکه با زبان فارسی انتشار داده می شوند باید با زبان انگلیسی نیز منتشر شوند، عنوان کرد: ما نباید به آنچه هست قانع باشیم و باید با دیدن قله ‌ها رو به جلو گام برداریم.

امام جمعه شهرکرد بودجه شورای توسعه فعالیتهای قرآنی را کمک به برگزاری و گسترش برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: برای تقسیم بندی این بودجه باید جلسه جداگانه ‌ای گذاشت و این بودجه باید به گونه‌ای تقسیم شود که همه مجموعه ‌ها از آن بهره‌مند شوند، هرچند طبیعی است اگر مجموعه ‌ای فعالیت بیشتری انجام دهد بودجه بیشتری به آن اختصاص می ‌یابد.

به گزارش رسا، در پایان یازدهمین نشست شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری تعیین تخصیص بودجه این شورا بین مجموعه ‎‌های قرآنی، تشکیل کمیته فضای مجازی از سوی جهاد دانشگاهی استان، تشکیل کمیته پژوهشهای قرآنی و دعوت از آموزش و پرورش جهت در اختیار گذاشتن فضاهای بدون استفاده برای برگزاری کلاسهای قرآنی مؤسسات قرآن استان تصویب شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات